Opgelost door KPN: Ongewenst abonnement mobiele dienst

Ellen

Beste KPN. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn zoon van 10 jaar sinds eind augustus een abonnement op een mobiele dienst van VIP games van 5 euro per week heeft. De kosten zijn inmiddels opgelopen tot 80 euro. Als KPN klant en verantwoordelijke voor dit mobiele nummer heb ik geen melding hiervan ontvangen. Ook mijn zoon heeft geen bericht ontvangen dat hij zich heeft aangemeld voor een mobiele dienst. Ik heb gisteren contact gehad met een KPN medewerker. KPN zal een deel van de kosten voor haar rekening nemen. Mijn vraag is of een mobiele provider een klant niet zou moeten informeren wanneer een dergelijk abonnement met een maandbedrag dat ruim het dubbele van het abonnement is, wordt afgesloten. Zeker omdat dit soort abonnementen vaak op slinkse wijze geactiveerd wordt zonder dat de gebruiker het in de gaten heeft.
De mobiele dienst is uiteraard inmiddels opgezegd via Payinfo. Ik kijk uit naar uw reactie.

Ik zou graag volledig gecompenseerd willen worden voor de ongewenste abonnementskosten.

KPN
    Geachte mevrouw Schenk,

KPN Klantenreacties CMT
    Ik wacht af.
    KPN
    Geachte mevrouw Schenk,

KPN Klantenreacties CMT
    Ellen
    Ik heb een goed telefonisch gesprek gehad. KPN heeft een alert service, maar dat geldt vanaf een bepaalde kostendrempel. Ik zou het als klant waarderen als mijn provider mij beter beschermd tegen sms en mobiele diensten dmv een alert als er zo'n abonnement wordt aangegaan. Hopelijk gaat KPN dit ooit als service aanbieden. Ik begrijp daarnaast dat ik als klant een eigen verantwoordelijkheid heb. Dus dat wordt maandelijks online alle KPN facturen nalopen.

Ellen

Ook een klacht indienen over KPN?