Opgelost door KPN: Ongewenst abonnement mobiele dienst

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 142565
Gebruiker
Ellen
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Beste KPN. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn zoon van 10 jaar sinds eind augustus een abonnement op een mobiele dienst van VIP games van 5 euro per week heeft. De kosten zijn inmiddels opgelopen tot 80 euro. Als KPN klant en verantwoordelijke voor dit mobiele nummer heb ik geen melding hiervan ontvangen. Ook mijn zoon heeft geen bericht ontvangen dat hij zich heeft aangemeld voor een mobiele dienst. Ik heb gisteren contact gehad met een KPN medewerker. KPN zal een deel van de kosten voor haar rekening nemen. Mijn vraag is of een mobiele provider een klant niet zou moeten informeren wanneer een dergelijk abonnement met een maandbedrag dat ruim het dubbele van het abonnement is, wordt afgesloten. Zeker omdat dit soort abonnementen vaak op slinkse wijze geactiveerd wordt zonder dat de gebruiker het in de gaten heeft.
De mobiele dienst is uiteraard inmiddels opgezegd via Payinfo. Ik kijk uit naar uw reactie.

De oplossing

Ik zou graag volledig gecompenseerd willen worden voor de ongewenste abonnementskosten.

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Schenk,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Ellen
    Datum
    Ik wacht af.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Schenk,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Ellen
    Datum
    Ik heb een goed telefonisch gesprek gehad. KPN heeft een alert service, maar dat geldt vanaf een bepaalde kostendrempel. Ik zou het als klant waarderen als mijn provider mij beter beschermd tegen sms en mobiele diensten dmv een alert als er zo'n abonnement wordt aangegaan. Hopelijk gaat KPN dit ooit als service aanbieden. Ik begrijp daarnaast dat ik als klant een eigen verantwoordelijkheid heb. Dus dat wordt maandelijks online alle KPN facturen nalopen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ellen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen