Opgelost door KPN: Ongewenste betaalde sms (4222) dienst Mobitrans Digital BV

Beste KPN support medewerker,

Mijn dochter heeft een sms ontvangen van 4222:
(1/1) Voor de betaling aan Mobitrans Digital B.V. wordt via dit bericht 5.00 Eur verrekend.

Ik heb zelf echter niks aangeschaft of afgesloten en weet niet waarom er 5 euro is afgeschreven. Ik heb de dienst bij payinfo.nl kunnen opzeggen. Tot mijn schrik zag ik dat Mobiltrans Digital B.V. (VIP Games Weekly) al 14x €5,- in rekening is gebracht. Hoe kan dit? Waarom kan een kind van 10 jaar een contract aangaan met een bedrijf die vervolgens doodleuk elke week 5,- afschrijft. Hoe is het mogelijk dat KPN (die de accountgegevens van mijn dochter kent) hier niet tegen optreed?

Ik ontvang graag spoedig €70,- terug op mijn rekening en ik hoor graag wat KPN gaat doen om haar klanten te beschermen tegen bedrijven als VIP Games.

70,- terugstorten op mijn rekening en klanten beschermen tegen VIP Games.

KPN
    Geachte heer Verver,

KPN Klantenreacties CMT
    Mark Verver
    KPN heeft aangegeven dat zij niet kunnen voorkopen dat mensen de dupe worden van SMS diensten die geld in rekening brengen. Ook bij een minderjarige kan dit niet beperkt worden. KPN heeft een schappelijk voorstel gedaan door de gemaakte kosten te vergoeden.

Dit is KPN niet aan te rekenen!