Klacht KPN: Onmogelijk SPAMfilter te deactiveren en geen reactie krijgen op een klacht.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 334069
Gebruiker
H. de Groot
Datum
2 reacties

Details

De klacht

KPN heeft medio oktober 2018 de optie SPAM filter aan/uit te zetten verwijderd. Het SPAM-filter is nu altijd actief. Helaas is het SPAM filter van een zeer belabberde kwaliteit. Echte SPAM of phishing mails worden er niet uitgehaald terwijl mails van vertrouwde partijen zomaar als SPAM worden gemarkeerd. Deze als SPAM gemarkeerde mails kun je helaas alleen maar zien als je de web interface van KPN gebruikt om je mails te bekijken. Met b.v. outlook worden deze mails niet zichtbaar. Ik heb op 8-10-2018 een klacht ingediend, maar tot op heden nog geen enkle reactie van KPN mogen ontvangen.

De oplossing

Er voor zorgen dat het weer mogelijk is het SPAM filter te deactiveren door de klant zelf. De procedure om spam te melden eenduidiger maken. Een antwoord geven op een klacht.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Groot,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    H. de Groot
    Datum
    KPN heeft gereageerd op mijn klacht op dit forum. Men heeft mij telefonisch benaderd. De klacht die ik begin oktober bij KPN heb ingediend was niet bekend bij de persoon die mij namens KPN belde. Dus daar kon inhoudelijk niet op gereageerd worden. Wel wilde hij weten of de klacht naar den Haag of Groningen was gestuurd. Deze is echter per e-mail verstuurd naar KPN en daar heb ik een e-mail bevestiging op gehad. Vervolgens werd mij verteld dat het onmogelijk is om een keuze te hebben of het SPAM-filter van KPN aan of uit staat. Tot begin oktober was deze keuze er echter wel. Dus onmogelijk is niet een juiste omschrijving. Na een wat vervelende discussie bleek dat het een besluit was van de afdeling ABUSE van KPN om de keuzemogelijkheid SPAM-filter aan of uit te verwijderen. Dit om het netwerk van KPN veiliger te maken. Helaas blijkt het spamfilter van KPN erg slecht te werken. Mails van o.a. de consumentenbond, citroen-Nederland, diverse vakantieparken en uitjes sites worden als SPAM gemarkeerd. Echter mails van BITCOINS, aanbiedingen voor drugs, ongelooflijke prijzen die je zou hebben gewonnen verstuurd vanaf een zeer vreemd e-mail adres worden zondermeer doorgelaten door dit SPAM filter. Helaas was de medewerker van KPN die mij belde niet technisch onderlegd, dus voor dit vreemde fenomeen kon hij niets verklaren noch er wat mee doen. De enige duidelijkheden die ik heb gekregen zijn: Een klacht die je via een website van KPN indient krijgt wel een ontvangst bevestiging, maar er wordt vervolgens niet op gereageerd. Op een klacht op dit forum daarover wordt heel snel gereageerd zonder naar de oorspronkelijk klacht te kijken. De persoon die contact opneemt heeft geen technische kennis, maar heeft als enige opdracht de klacht op dit forum zo snel mogelijk af te handelen. Het besluit om het SPAM filter aan of uit te zetten zal in de verre toekomst nog een keer heroverwogen worden, maar of de keuze mogelijkheid terugkomt is verre van duidelijk. De medewerker begreep wel dat hij een antwoord heeft gegeven dat niet tot tevreden heeft geleid bij mij. Hij drong er wel sterk op aan dat ik zou aangeven dat KPN wel snel op mijn klacht op dit forum had gereageerd. Echter mijn oorspronkelijke klacht is nog steeds niet beantwoord. Mijn conclusie: KPN kiest er vooral voor om snel te reageren. Echter een acceptabele oplossing bieden is geen optie voor ze.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H. de Groot
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing aangeboden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen