Klacht KPN: Onredelijk hoge herinnerings-en heraansluitingskosten

ridehonda

Door gezondheidstechnische redenen is mijn inkomen de laatste maanden achteruit gegaan.
Hierdoor komt de telefoonrekening wel eens in het geding. Nu hebben de rovers bij HI het "beleid" dat mensen met weinig geld daardoor nog alleen maar meer in de kosten gejaagd worden. Te weten : herrinneringskosten en heraansluitingskosten. Bij elkaar goed voor 50!!!! euro. Bij navraag wordt verwezen naar kleine lettertjes ergens verstopt.

Ik vind het dan ook ronduit schandalig! de openstaande rekening wil ik best betalen, maar deze belachelijk dure extra kosten niet. Zo jaag je je klanten wel weg.
Om het allemaal extra makkelijk te maken kan ik nu geen rekeningen meer betalen omdat mijn TAN codes via SMS binnenkomen. Zo wordt je dus gedwongen alle kosten te betalen omdat anders je overige betalingsverkeer afgesneden wordt.

Mocht er geen fatsoenlijke oplossing hiervoor komen dan zeg ik per eerst volgende mogelijkheid mijn abonnement op.

weg met die onredelijke kosten

ridehonda
    Ik ben gebeld door een medewerker van KPN.
    Deze heer verwees mij naar de kleine lettertjes in het contract en dat daarin stond dat deze kosten in rekening zouden worden gebracht. NAdat ik mijn situatie had uitgelegd ( inkomensachteruitgang door ziekte) werd uit coulance afgesproken dat ik van de betreffende maand deze extra kosten niet zou hoeven betalen.
    Op zich netjes. Toch heb ik nog een aantal bezwaren.
    ridehonda
    de kleine lettertjes zijn door telecom providers dusdanig lang en verwarrend dat niemand ze leest of snapt. de telecomproviders weten dit.
    Een structurele oplossing heb ik niet . in de nieuwe factuur zitten wederom herinnerings kosten.
    Ik wil daarom graag per direct opzeggen en verwijs hierbij naar :
    https://da.nny.nl/200807/opzegverbod-24-maanden-telefoonovereenkomst-vermoedelijk-onredelijk-bezwarend.phpwaarbij de rechter bepaalde dat de afkoopsom onredelijk is.

Ook een klacht indienen over KPN?