Klacht KPN: Onterecht afgesloten en ook nog incassobureau zonder herinneringen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 199958
Gebruiker
Nielsdeboer
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Dit is een vervolg op klacht # 185559 hier op klachtkompas.
KPN wil ons een nieuw abonnement van 2jr aanbieden dan pas kan de factuur teniet worden gedaan. anders niet. Dit lijkt op chantage.
Terwijl we hier in onderhandeling over zijn valt er door de brievenbus een brief van een incassobureau. Er zijn geen herinneringen gestuurd of wat dan ook.
De heer Mark van Booren is niet voor rede vatbaar en legt de schuld volledig bij ons neer terwijl wij aan de voorwaarden hebben voldaan.
Heb aangeboden om het lopende contract gewoon uit te dienen en dan afscheid van elkaar te nemen.
We waren inderdaad schijnbaar te laat met betalen maar daarna bij het ontdekken hiervan, dezelfde dag betaald zoals gewenst. NIet gemeld dat we hadden moeten bellen en je wordt helemaal afgesloten met als cadeautje een contractbreuk boete.
Dat gaat niet gebeuren.

Gewenste oplossing

Zoals eerder beschreven. Oude abonnement uitdienen en dan afscheid van elkaar nemen.
Geboden oplossing
Er wordt zonder herinneringen een incassobureau ingeschakeld. Bovendien hebben wij bij het opmerken gelijk betaald zoals KPN het heeft gevraagd en dus aan de verplichtingen voldaan. Dat jullie daarna te laks zijn om te melden dat we moeten bellen na betaling veroorzaakt alle meerkosten. De eerste fout ligt bij ons door niet te betalen maar is daarna tijdig hersteld, daarbij mogen jullie zonder herinneringen (die wij ook niet hebben ontvangen voor de 4 maanden achterstand trouwens) geen incassobureau sturen. Ik stel voor om hier toch naar te kijken vanuit KPN want indien het een zaak wordt hebben jullie geen poot om op te staan!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer De Boer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer De Boer,


    Bij het aangaan van een contract gaat de klant ook akkoord met de betaalverplichtingen.
    Mevrouw Spaendonk heeft ruimschoots de tijd gehad haar betaalachterstand op te merken / te voldoen.
    De dienst was namelijk al sinds 4 juli geblokkeerd.
    De vordering is nu verkocht aan het incasso en het dossier is bij KPN gesloten.
    U kunt zoals aangegeven contact opnemen met Lindorff B.V. via 088-1189900
    Ervan uitgaande u en mevrouw Spaendonck hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


    Met vriendelijke groet,


    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT


Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen