Opgelost door KPN: Onterecht factureren extra eredivisielive abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 31336
Gebruiker
D.Lankamp
Datum
2 reacties

Details

De klacht

KPN factureert maandelijks een dubbel eredivisie live abonnement op zowel mijn interactieve tv als de Digitenne. Ik heb bij de aanvraag alleen een abonnement aangevraagd voor de interactieve tv. Als service zou KPN GRATIS de Digitenne aansluiten op dit kanaal. Nadat wij later op een KPN Glasvezel abonnement zijn overgestapt, waar klaarblijkelijk andere regels voor gelden, is er door KPN een extra abonnement in rekening gebracht zonder dit aan de klant te melden. Bij navraag bij de de klantenservice werd er juist verteld dat dit nog steeds onderdeel was van de GRATIS service. Zo niet had ik dit tweede abonnement natuurlijk gelijk willen opzeggen. De KPN heeft mij hierin belazerd! Na vele telefonische contacten laat de KPN weten dat dit niet hun fout is en niet willen compenseren. Ik vind dit belachelijk en zeer klantonvriendelijk.

De oplossing

Ik wil dat de KPN mij financieel compenseert omdat zij ten onrechte geld innen voor een eredivisie live abonnement dat ik niet heb aangevraagd en zonder dit te melden aan mij. Volgens KPN hoorde deze extra aansluiting bij de gratis service dus dan moet er achteraf geen extra rekening verstuurd worden. Omdat ik zelf niet snel genoeg heb gehandeld, door dat ik hier te laat achterkwam. Bij mij zit dus ook een fout. Daarom vind ik dat de KPN 50% van de geïnde abonnementsgelden moet terugbetalen. Daarbij wil ik per direct af van het Digitenne abonnement.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Lankamp,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    D.Lankamp
    Datum
    Ik ben zeer te spreken over de manier waarop de KPN deze klacht in behandeling heeft genomen en met de oplossing waar zij mee zijn gekomen. Na telefonisch contact met de KPN hebben ze mij medegedeeld het volledige bedrag te gaan terugbetalen, hier ben ik uiteraard erg tevreden over. KPN chapeau!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D.Lankamp
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen