Opgelost door KPN: onterecht mobiel internet

Dimi3

Facturatie van kosten voor gebruik van internet, terwijl er geen abonnement voor internet is afgesloten, slechts voor mobiel bellen en sms. Bovendien is er geen gebruik gemaakt van internet. Kosten bedragen 71,23 euro voor ca. 35Mb. Wat hier lijkt te gebeuren is dat met internet (automatisch) verbinding wordt gemaakt, zonder dat de abonnementhouder hiervan op de hoogte is, laat staan goedkeuring voor geeft. Kortom, geen gebruik gemaakt van internet, wel betalen voor een dienst die niet is overeengekomen met de aanbieder. Hoe is dit mogelijk?
Ondanks meerdere pogingen om uit te leggen dat er geen gebruik is gemaakt van internet houdt de aanbieder (Hi) vast aan betaling. De factuur geeft geen inzicht in wat er precies aan activiteit op internet is geweest, zodat onduidelijk blijft wat er is gebeurd.

De kosten die kennelijk gemaakt zijn voor internet kwijtschelden, aangezien er geen gebruik is gemaakt van internet.
Advies aan Hi: Voor toekomstige gebruikers, indien er kennelijk gebruik wordt gemaakt van internet, maar niet binnen het afgesloten abonnement past, eerst een abonnement af laten sluiten.

Dimi3
    De klacht is afgehandeld. Hi/KPN zal de kosten niet in rekening brengen. Daar ben ik blij mee. Wat ik jammer vind is dat de principiële discussie over dit dispuut is gestopt. Op mijn vraag of ik zonder Hi abonnement mobiel zou kunnen bellen op het netwerk van Hi, was het antwoord nee. Als je dit doortrekt, dan kan je dus geen gebruik maken van het internet via Hi als er geen internet abonnement is overeengekomen, lijkt me. Dan is 'coulance' te makkelijk. Afijn, punt is afgerond.
    Dimi3
    De klachtafhandeling werd direct opgepakt. De reactie van Hi klantenservice was iets te gemakkelijk. Uiteindelijk is er versnelling gekomen door het gebruik van klachtenkompas. De principiële discussie over het dispuut is naar mijn mening niet opgelost. Dit zal ik nog wel richting Hi communiceren. Hi heeft kort na de melding van de klacht op klachtenkompas telefonisch contact opgenomen. Dat was zoals beloofd. Probleem is daarna snel tot een eind gekomen, middels kwijtschelding van de kosten.

Dimi3

Ook een klacht indienen over KPN?