Klacht KPN: Onterecht verhogen abonnement omdat ik geen verbetering mag verwachten.

G.C.M. van den Dop

Ik heb van KPN al 10 jaar een abonnement , Internet Thuis Instap, met een download snelheid van 10 Mbs en upload van 1 Mbs.
Dit is in al die jaren niet verbeterd en heb nu weer een verhoging van het abonnement gekregen van liefst € 4,00.
In de mail staat dat dit nodig is om te blijven investeren in onze producten en dienstverlening.

Alleen voor mijn locatie zit er geen verbetering in de komende jaren, waarom moet ik dan € 4,00 meer gaan betalen?

Korting op mijn abonnement

KPN
    Geachte heer/mevrouw Van den Dop,

KPN Klantenreacties CMT
    G.C.M. van den Dop

Op 22 mei reactie van KPN ontvangen dat een dezer dagen contact met mij wordt opgenomen.
    Tot op heden (27 mei)nog niets vernomen van de KPN!!!!
    G.C.M. van den Dop
    30 mei na e-mail KPN van 22 mei dat er contact met mij zou worden opgenomen niets meer van KPN vernomen!!!!!!!!!
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Van den Dop,

In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Ook is de voicemail ingesproken.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken
    via telefoonnummer 070-343 22 81.

KPN Klantenreacties CMT
    G.C.M. van den Dop

Uiteindelijk telefonisch contact gehad met KPN. Medewerkster deelde mij mede, het bedrijfsbeleid was om de verhogingen door te voeren. Coulance mogelijkheid is niet mogelijk. Dus conclusie: als ik weer een klacht plaats op Klachtencompas, kom ik weer bij deze medewerkster uit. KPN wil niets en doet dus niets. Ik ga dus alweer meer betalen (2e verhoging in 2 jaar, in totaal 7 euro per maand) en dat voor een snelheid, die hetzelfde blijft en geen verbetering gaat bieden.

Deze aansluiting heb ik in mijn vakantiewoning en heb daar spijtig genoeg geen keuze om een andere provider te kiezen.
    In mijn woning in Den Haag heb ik via Caiway een snelheid van 175Mb (hier dus 10Mb) voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Waar is de redelijkheid in dit geval????
    G.C.M. van den Dop
    Verwacht toch nog een reactie van KPN. Ik lees in de reacties op klachtenkompas over het zelfde onderwerp dat er wel degelijk een korting op het abonnement wordt gegeven!!!
    G.C.M. van den Dop

Nog steeds niks gehoord van KPN, dus opzeggen!!!!
    Na opzeggen abonnement wel een aanbieding voor een korting gekregen. Volgens medewerker is het "normaal" om onder 12Mb een lager bedrag te betalen. Ik was dus tevreden met het nieuwe aanbod: 9 maanden 9 euro korting, daarna 5 euro korting per maand.
    Maar later bleek, dat omdat het om een nieuw contract ging het bedrag van het abonnement verhoogd werd naar € 39,00!!!!!!!!
    Dus uiteindelijk resultaat: na 9 mnd. 1 euro korting t.o.v. het oude abonnementsbedrag.
    Ik ben nu klaar met KPN!!!!!!

G.C.M. van den Dop
Uiteindelijke oplossing Korting van € 5,00 op abonnement maar omdat het een nieuwe overeenkomst betrof was het abonnement verhoogd naar € 39,00. Dus een korting van € 1,00. Dus het abonnement met KPN beëindigd!!!!!