Opgelost door KPN: Onterechte aanmaningen

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 523991
Gebruiker
Eline
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 5 december mijn thuisabonnement (internet en televisie) opgezegd ivm verhuizing. Ter bevestiging een email van de opzegging gehad, dus kan ik bewijzen. KPN heeft ook nog gebeld om dit te bevestigen. Nu beweert KPN dat ze nooit een opzegging hebben gehad en dat mijn contract is overgenomen door de nieuwe bewoner. Ik moet de tussenliggende tijd betalen. Om te proberen dit op te lossen heb ik messengerberichten op facebook gestuurd en herhaaldelijk gebeld. Tijdens het bellen werd meermaals de verbinding verbroken en kon ik weer opnieuw beginnen. Uiteindelijk zou het opgelost worden, maar ik blijf herinneringsfacturen krijgen met bedreiging dat ze het incassobureau zullen inschakelen. Uiteindelijk heb ik maar betaald om van de ellende af te zijn. Voor mijn nieuwe adres had ik digitenne eenmalig aangevraagd, ik heb ook maar 1 tv. KPN heeft twee keer de aansluitkosten in rekening gebracht. Ik weet niet of dit ondertussen is opgelost of dat de aanmaningen en bedreigingen ook hiervoor zijn. Hierna heb ik gebeld om mijn digitenne bij KPN op te zeggen, zodat er niet nog veel meer in rekening gebracht gaat worden wat ik helemaal niet besteld heb, met aanmaningen en bedreigingen die ermee gepaard gaan.

De oplossing

Mijn opzegging van 5 december terugzoeken en die goed verwerken in hun systeem. Geen dubbele aansluitkosten voor digitenne rekenen. Geen onterechte aanmaningen meer sturen.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw De Waard,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Eline
    Datum
    KPN heeft contact met me opgenomen. Na alweer de hele uitleg van de situatie konden ze de facturen niet vinden. Ik moest de factuurnummers opzoeken. Omdat ik op dat moment niet bij mijn computer was en het dus niet direct kon opzoeken, was afgesproken dat ik zou terugbellen. Bij terugbellen moest ik weer het hele verhaal aan een collega van degene die ik gesproken had uitleggen. Omdat diegene niet bereikbaar was, zou de collega het doorgeven. Het gaat om factuurkenmerk 11170893371 van 01jan21 en factuurkenmerk 11173680308 van 28jan21. De collega kon deze facturen vinden en zien dat het niet klopt. Ik zou vrijwel zeker later die dag teruggebeld worden, maar niets meer gehoord. Vandaag nog afgewacht, maar ook niets gehoord. Ondertussen dus weer heel veel tijd met KPN aan de telefoon gezeten, maar niets opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Eline
Datum
Uiteindelijke oplossing
KPN, ik heb geen enkel product meer bij jullie. Zouden jullie daarom ook kunnen stoppen met het sturen van brieven naar mijn oude adres? De nieuwe bewoners klagen dat er zo veel brieven van KPN voor mij komen. Ze hebben ze zelfs een keer naar jullie teruggestuurd maar zonder resultaat.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen