Klacht KPN: Onterechte factuur SmS berichten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 131699
Gebruiker
DM
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Al vele maanden is op de factuur voor mobiele telefoon SMS berichten in rekening gebracht, circa 48 euro maandelijks.
Navraag bij KPN levert op dat dit gaat om 5588, Bumbalee, en dat we waarschijnlijk een keer game hebben gedaan cq ringtones download. Bij mij is dit niet gebeurt, plus zijn wij nooit akkoord gegaan met deze maandelijkse afschrijving.
Uit coulance vanuit KPN krijgen wij nu 2 maanden teruggestort, echter willen wij alle maanden terug ontvangen.
Wat doen hiervoor?

De oplossing

Terugstorten teveel betaalde maandbedragen

9 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    DM
    Datum
    Er is contact opgenomen en KPN zoekt eea nu uit.
    Is inmiddels wel een paar dagen geleden, nog geen antwoord ontvangen.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    DM
    Datum
    Via email reactie van KPN ontvangen, daarmee niet akkoord en vervolgreactie, klacht gestuurd.

    KPN is verantwoordelijk voor de controle op SMS diensten en dient toe te zien op twijfelachtige zaken en daarop te controleren. Dit in kader van de SMS gedragscode. Aangezien wij ons niet hebben aangemeld voor SMS dienst, geen bevestiging en geen nadere informatie hebben ontvangen verwachten wij een adequate oplossing.
    Bij onvoldoende oplossing heeft dit gevolgen voor onze drie KPN abonnementen.
  5. Auteur
    DM
    Datum
    Inmiddels twee keer contact met KPN gehad, totaal hebben we 300 EUR terugontvangen.
    In gesprek bleef men beweren dat wij zelf een fout hebben begaan,, maar aangezien KPN bedrag terugbetaald geeft mi aan dat KPN fout zit.
    Ik vind nog steeds dat we het gehele bedrag terug moeten krijgen, KPN heeft niet gehandeld conform de SmS gedragscode.
    Overweeg nog steeds verdere stappen, ook ten aanzien van evt opzeggen van onze drie abonnementen bij KPN.
  6. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer,

    De behandelaar van deze reactie heeft met u afgesproken het bedrag uit coulance te vergoeden voor de betaalde SMS diensten.
    KPN is daartoe niet verplicht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  7. Auteur
    DM
    Datum
    Er is helemaal geen sprake van coulance, KPN is in het kader van de richtlijnen SMS gedragscode verantwoordelijk voor controle op en juiste naleving van de richtlijnen.
    Zij zijn in gebreke en willen nu niet verder gaan dan terugbetalen van circa 50 % van teveel betaalde. Allen al het feit dat ze zo n bedrag terug betalen geeft aan dat ze weten niet juist gehandeld te hebben.
    Ik wil nog steeds het volledige bedrag terug en overweeg nog juridische stappen en opzeggen van drie abonnementen.
  8. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer,

    Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via 070-343 21 58.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  9. Auteur
    DM
    Datum
    Slechte afhandeling, uit coulance een compromis oplossing is geen oplossing. KPN heeft niet voldaan aan de SMS gedragscode en in plaats daar iets aan te doen wordt je met een handje klap oplossing afgescheept. Dacht dat KPN een A merk is, dit is slechte dienstverlening.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen