Opgelost door KPN: Onterechte rekening voor mobiel datagebruik

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46561
Gebruiker
D ten Cate
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Heb al 4 jaar een BEL-SMS Sim Only abonnement bij KPN
GEEN DATA abonnement !!! Altijd lage rekeningen van €7 tot €10 per maand.
In nov ineens een factuur voor € 48 in dec een factuur voor € 106.
Heb recent mijn kapotte GSM vervangen door een smartphone. Mijn abonnement NIET veranderd !! Desgevraagd meldt KPN dat de huidige smartphones "op de achtergrond" steeds verbinding maken met 3G internet en dat daar die hoge rekeningen door ontstaan. Daar was ik me niet van bewust, heb alleen bewust via WIFI gewerkt, maar belangrijker ik heb geen datacontract!! Alleen Bellen en SMSen.
KPN per aangetekend schrijven gemotiveerd laten weten waarom ik de kosten voor mobiel datagebruik niet betaal. Da automatische afschrijvingen geblokkeerd en alleen de bedragen voor bellen en SMSen per omgaand betaald.
KPN reageert alleen met algemene procedurele argumenten en sluit mij per 14 januari af als ik niet heb betaald.

De oplossing

Facturen voor niet gecontracteerde mobiele internetkosten terugnemen. Mobiele telefoon niet afsluiten.

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Ten Cate,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Ten Cate, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    D ten Cate
    Datum
    Ik ben zeer tevreden met de afhandeling door KPN. De in rekening gebrachte datakosten zijn als eenmalige coulance volledig gecrediteerd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D ten Cate
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy