Klacht KPN: Onverwacht: Oude contract maanden aansluitend op nieuw contract voor nieuw tarief

RvE

Ik heb in januari 2016 een nieuw abbonnement kunnen afsluiten voor mobiele telefonie bij KPN voor mijzelf en voor mijn vrouw. Hierbij hebben we voor een 2-jarig contract gekozen waarin de aanschaf van 2 nieuwe toestellen verwerkt zit.

Ik heb recent contact gezocht met de klantenservice om te informeren wanneer we ons abbonnement opnieuw kunnen gaan verlengen en tot mijn verbazing ligt de einde contract datum in juni 2018... Wij kunnen in februari van een nieuwe aanbieding gebruik maken, echter dit zal in juni pas effectief worden na het huidige contract.

Wat blijkt, bij het afsluiten van het 2jarige contract in januari 2016, zijn de maanden van het destijds lopende contract opgeteld bij het 2-jarige contract, met als gevolg, dat we langer aan de huidige (duurdere) abbonnementskosten gebonden zijn dan die twee jaar. Dit is mij niet duidelijk gemaakt ten tijde van het afsluiten van ons huidige contract.

Deze 'regeling' bestaat inmiddels niet meer begreep ik uit het gesprek met klantenservice.

We zijn tevreden over KPN en willen dit graag zo houden, wellicht kan er een oplossing worden gezocht.

Vrijstelling van de onbesproken extra maanden bij afsluiting van nieuwe abbonnementen of in ieder geval verrekening van de onverwacht hogere kosten voor een eerder niet volbrachte contractduur.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Van Eeten,

KPN Klantenreacties CMT
    KPN
    Geachte heer Van Eeten,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?