Klacht KPN: Onverwacht: Oude contract maanden aansluitend op nieuw contract voor nieuw tarief

Klachtnummer
# 272668
Gebruiker
RvE
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb in januari 2016 een nieuw abbonnement kunnen afsluiten voor mobiele telefonie bij KPN voor mijzelf en voor mijn vrouw. Hierbij hebben we voor een 2-jarig contract gekozen waarin de aanschaf van 2 nieuwe toestellen verwerkt zit.

Ik heb recent contact gezocht met de klantenservice om te informeren wanneer we ons abbonnement opnieuw kunnen gaan verlengen en tot mijn verbazing ligt de einde contract datum in juni 2018... Wij kunnen in februari van een nieuwe aanbieding gebruik maken, echter dit zal in juni pas effectief worden na het huidige contract.

Wat blijkt, bij het afsluiten van het 2jarige contract in januari 2016, zijn de maanden van het destijds lopende contract opgeteld bij het 2-jarige contract, met als gevolg, dat we langer aan de huidige (duurdere) abbonnementskosten gebonden zijn dan die twee jaar. Dit is mij niet duidelijk gemaakt ten tijde van het afsluiten van ons huidige contract.

Deze 'regeling' bestaat inmiddels niet meer begreep ik uit het gesprek met klantenservice.

We zijn tevreden over KPN en willen dit graag zo houden, wellicht kan er een oplossing worden gezocht.

De oplossing

Vrijstelling van de onbesproken extra maanden bij afsluiting van nieuwe abbonnementen of in ieder geval verrekening van de onverwacht hogere kosten voor een eerder niet volbrachte contractduur.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Eeten,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Van Eeten,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen