Opgelost door KPN: Onverwachte opzegkosten

Anoniem

Onlangs ben ik overgestapt (met nummerbehoud) voor telefonie van KPN naar UPC. Ik heb zelf de opzegging geregeld en ik kreeg ook netjes een bevestigingsbrief van KPN.
20-10-2012. Eind datum 1-12-2012
Tot mijn grote verbazing en ontsteltenis heb ik de eindfactuur van KPN gekregen waar niet minder dan 314,32 euro excl. btw aan opzegkosten worden berekend zonder enige verdere specificatie of uitleg. Van deze absurd hoge kosten is geen melding gemaakt in de opzegbrief.
Ik heb nooit toestemming gegeven mijn contract om te zetten naar een jaarcontract noch naar zakelijk bellen en nooit enig schrijven van KPN ontvangen waarin melding hiervan is gemaakt.
Ik ben meer dan 33 jaar (of nog langer) klant geweest bij KPN en vindt deze gang van zaken wel heel klant onvriendelijk.

dat 314,32 euro excl. btw aan opzegkosten van tafel moeten.

KPN
    Geachte heer Looijenga,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Anoniem
    KPN heeft nog geen contact met mij opgenomen voor het afhandelen van de klacht.
    Anoniem
    Ik ben vrijdag 18 januari gebeld door een vriendelijke medewerker van KPN, die mij medegedeeld heeft dat ik de eindfactuur niet hoef te betalen. Nu is het wachten nog even op een bevestiging van deze toezegging.
    Anoniem
    De bevestiging van KPN gekregen, hiermee is de klacht opgelost
    Klacht opgelost

Anoniem

Ook een klacht indienen over KPN?