Opgelost door KPN: onvolledige informatie bij omzetting naar glasvezel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 98483
Gebruiker
F. Feijen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Glasvezel en alles in eenpakket. Keurig verlopen, monteur, mooie witte afstandsbediening en prima beeld. Maar dan....
We hebben 4 tv's. Na twee dagen, , PATS , valt bij twee tv's het beeld uit. Huh?? Alleen die met de kastjes doen het nog. Er is helemaal niets gezegd van maar voor twee tv's beeld. Dan blijkt verder dat die kastjes de mogelijkheden van je tv inperken.
Een detective kan ik echt niet meer terugkijken bij KPN wel met mijn eigen afstandsbedieningen. Hoe het met de telefoon is ? Die doet het nog maar op één aangesloten punt. Alle aangelegde telefoonaansluitingen doorheen het huis zijn waardeloos geworden. De drie andere aangesloten telefoons dus ook. HUH? Dus moeten we nou over op een DECT telefoon met 4 handsets. Ik vind dat KPN ons hierover beter had moeten informeren. Wij als leken kunnen deze consequenties niet overzien en dan vind ik het aan KPN om haar verantwoordelijkheid te nemen. Nee KPN , echt niet netjes zo.

De oplossing

KPN moet zich eerst een duidelijk en volledig beeld vormen van de voorzieningen in een huis om juist te kunnen informeren. Dat kunnen ze doen door vragen te stellen.Dat zouden ze er van kunnen leren. Niet de risico-inschatting bij de onwetende client neerleggen maar bij hunzelf. Dan ,KPN, maak je naam als solide bedrijf.
Voor wat ons betreft, zou KPN op zijn minst excuses kunnen maken en misschien eens meedenken over de extra kosten die wij nu moeten maken.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Feijen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    F. Feijen
    Datum
    KPN heeft contact opgenomen en zich uitermate begripvol opgesteld. Dat mag dan ook gezegd zijn. Hebben een voorstel gedaan waarmee de pijn toch enigzins verzacht wordt.
    Dat is dan toch ook weer KPN.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
F. Feijen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen