Opgelost door KPN: Opzegboete vaste telefoon

A. Mullaart

Twee maanden geleden werd ik 65 en ging ik als ZZP-er met pensioen. Omdat ik kosten moest besparen besloot ik de ISDN telefoonlijnen van KPN op te zeggen.
Tot mijn verbijstering kreeg ik een afrekening waarop ik € 63,07 abonnement terug kreeg (leuk), maar ook een bedrag extra moest betalen van € 476,- "kosten n.a.v. opzegtermijn" (veel minder leuk). Dat is ongeveer het bedrag aan AOW dat ik die maand ontving.
Het blijkt dat je als particulier per maand kunt opzeggen, maar dat ergens in die 45 jaar mijn contract is veranderd zonder dat ik dat door had – dan wel de consequenties daarvan doorzag. Ik had, zo bleek, een zakelijk contract. Maar als ZZP-er voel je je meer mens/persoon/particulier, dan een bedrijf.
Ik vind het boetebedrag van € 476,- buitensporig hoog en had gehoopt dat ik na zo'n 45 jaar klant te zijn geweest met wat meer coulance behandeld zou worden. KPN klantenservice kwam niet verder dan "dat zijn de regels".
Ik hoop alsnog op coulance van KPN.

Ik hoop alsnog op coulance van KPN en kwijtschelding van deze hoge boete.

KPN
    Geachte heer Mullaart,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A. Mullaart
    Dank. Ik wacht op uw telefoontje.
    A. Mullaart
    Ik ben keurig - en binnen enkele dagen - gebeld. Ongeveer 70% van de boete is kwijtgescholden. Netjes.

A. Mullaart

Ook een klacht indienen over KPN?