Opgelost door KPN: Opzeggen digitenne ivm overlijden

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 92692
Gebruiker
PetraW
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 6 januari jl. meld ik het overlijden van mijn moeder (op 4-1) telefonisch bij KPN. Doordat er in het keuzemenu uitdrukkelijk gesproken wordt over beëindiging ivm overlijden wordt bij mij de verwachting gewekt dat dergelijke opzeggingen correct en in ieder geval met fatsoen afgehandeld worden. De medewerker vraagt ongeveer 6 x naar mijn postcode en huisnummer en we spreken af dat alle post naar mijn adres gaat. Vandaag ontvang ik een brief, gericht aan mijn moeder en op het postadres waar zij verpleegd werd. Datum van beëindiging is gezet op 14 januari. Denkt u nu echt dat men in het hiernamaals ook Digitenne kijkt? Volgens medewerker KPN vandaag is datum beëindiging 5 werkdagen na melding. Samen kwamen we uit op 12 januari. Graag corrigeren en de optie 'beeindigen ivm overlijden' skippen, want de beller wordt net zo waardeloos behandeld als een willekeurige andere beller. O ja, en als mijn mamma wil mag ze tot 16 januari haar opzegging annuleren. Hoe fijn is dat?

De oplossing

Ik wil dat het contract van mijn moeder per 4 januari wordt beëindigd. Dat is immers de dag van overlijden. Indien zulks niet mogelijk is dan graag de juiste termijn hanteren. Verder zou ik KNP nogmaals willen adviseren om niet langer de indruk te wekken dat gevalletjes overlijden correct afgehandeld worden. Dat is nl. niet zo. De post wordt gewoon aan de overledene geadresseerd in plaats van aan de erven of nabestaanden van.....Staat u er wel eens bij stil hoe naar een overlijden is? En dan word je ook nog met zulke onzin geconfronteerd.

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Werkman,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    PetraW
    Datum
    Reactie ontvangen en als het goed is wordt e.e.a. naar tevredenheid opgelost.
  3. Auteur
    PetraW
    Datum
    Met excuses van KPN naar tevredenheid opgelost . Prima gedaan!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PetraW
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen