Opgelost door KPN: Opzeggen ivm verhuizing

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 176170
Gebruiker
KPN ZIEK
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mei 2015 heb ik KPN alles in een standaard Glas afgesloten bij KPN. Omdat ze glasvezel nog aan het installeren waren in de wijk bij ons ben ik pas later op het glas aangesloten. KPN belde bij na de oplevering in augustus 2015 of ik wilde profiteren van de snelheidsmogelijkheden en bood mij zonder verdere verplichtingen 100Mb internet aan. Ik ging in op dit voorstel. Nu blijkt dat ik zonder het te weten heb getekend voor een nieuw jaarcontract. Dit zou geen probleem zijn als ik niet tussentijds ben gaan verhuizen. Ik was in de veronderstelling dat ik uit contract was en dus zonder moeite op kan zeggen. tegendeel blijkt echter waar te zijn. Ik ben inmiddels 2 uur verder qua beltijd met de service desk en zij ijzen een gemeentelijke uitschrijving te ontvangen welke ik per aangetekende post moet verzenden. ik werk van 06:00 tot 20:00 en vertik het om een vrije dag op te nemen voor deze onzin. ze kunnen ook de ontbinding huurovereenkomst accepteren maar dat vertikken ze. heel frustrerend

De oplossing

Een correspondentie adres per email, acceptatie van ontbinding huur overeenkomst en eind rapport opgemaakt door de woningstichting. En ontbinding van het contract per 27-6-2016. Daar ik 30-5-2016 per online opzeggingsformulier tijdig heb opgezegd.

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Kuijs,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN ZIEK
    Datum
    KPN heeft middels een reactie gemeld dat zij mij opnieuw gaan contacten. 5 dagen verder is het nog angstvallig stil.
  3. Auteur
    KPN ZIEK
    Datum
    Donderdag 21-7 contact gehad met de klantenservice. En klacht is tot dusver naar tevredenheid afgehandeld. Er is toegezegd dat zij teveel betaald geld crediteren maar dat is nog even afwachten.

    Reactie KPN

    Formeel gesproken was en is er geen reden om het abonnement eerder te beëindigen dan de einddatum van het contract. Gezien uw informatie in uw melding aan de Consumentenbond ben ik echter bereid om aan uw verzoek te voldoen.

    Helaas eerst een klacht alvorens de juiste oplossing kon!
  4. Auteur
    KPN ZIEK
    Datum
    De klacht is snel en naar tevredenheid opgepakt. Wel vind ik dat ze opzettelijk hebben geprobeerd mij de overige maanden van het contract te laten betalen! als ik hier niet had geklaagd was ik van het jasje naar de muur gestuurd en nu kon het ineens wel meteen. Om dat ze weten dat ik juridisch in het recht sta. Maar kennelijk denken ze niet geschoten is altijd mis!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
KPN ZIEK
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen