Klacht KPN: opzeggen van internet/bellen zakelijk lukt niet

hendrik

had consumentenabonnement. Wilde overstappen naar het ondernemerspakket internet/bellen. Men verzekerde mij dat mijn oude telefoonnummer meegenomen kon worden. Bij installatie aan huis bleek dit niet het geval. Daarom installatie uitgesteld en eerst contact opgenomen met klantenservice. Diverse tegenstrijdige opvattingen gekregen, maar het resultaat was dat het oude nummer niet meegenomen kon worden. Daarop internet/bellen voor ondernemers opgezegd, Mijn klanten hadden al jaren mijn tel.nummer met bijbehorend e-mail adres (ook dit zou moeten veranderen!) Gevraagd om consumentenabonnement te laten doorlopen. Dit was inmiddels gestopt, per 1 juli was dit opgeheven. Opnieuw aansluiten duurde twee weken, kreeg nieuw telefoonnummer en e-mailadres en aansluitkosten, dit na bijna 40 jaar klant te zijn geweest? Per 1 juli zou, zo bleek na vele telefoons naar de klantenservice, alles dus stoppen. Toch wordt sindsdien maandelijks euro 36,30 afgeschreven. Telefoontjes helpen niet!!

1. Stopzetten van het abonnement internet/bellen voor ondernemers per 1 juli 2013.
2. Teruggave van alle afgeschreven abonnementsgelden vanaf 1 juli 2013.

KPN
    Geachte heer Kreulen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    hendrik
    Ik ben inmiddels tweemaal gebeld door de KPN dat de klacht in behandeling is. Er zal een credit-nota worden opgesteld met terugwerkende kracht tot 15 mei 2013. Het wachten is echter tot intern een en ander is afgewikkeld. Niet te voorzien is hoe lang dit duurt, heeft men mij verteld. Maar men houdt mij telefonisch op de hoogte, zo is toegezegd. Merkwaardig blijft het dat de afhandeling blijft steken in gebrekkige bedrijfsprocessen binnen KPN. Ik ben er nog niet gerust op!
    KPN
    Geachte heer Kreulen, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    hendrik
    ben 11 november gebeld met de mededeling dat de klacht/zaak nog steeds in behandeling is. De afdeling financien kan niet crediteren aangezien de "technische afdeling een wachtlijst heeft". Deze afdeling moet aan de financiele afdeling een bevesting geven dat er geen gebruik wordt gemaakt van de aansluiting. Ik heb gesproken met mevrouw Staten, zij verzekerde mij dat zij de zaak blijven bewaken. Het begin november afgeschreven abonnementsgeld kan ik terug boeken, kan de aanmaning negeren.
    hendrik
    Volgens mevrouw van Staten van de financiele afdeling kan ik de ten onrechte automatisch afgeschreven Euro 35,30 zelf terugboeken. Haar afdeling zal erop toezien dat er geen herinnering zal worden gestuurd. Vandaag, 28.11.2013, ontvang ik de herinnering.
    KPN
    Geachte heer Kreulen, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    hendrik
    Het zou prettig zijn als er concrete informatie wordt gegeven over de afhandeling. U kunt mij ook bellen.H.Kreulen.
    KPN
    Geachte heer Kreulen, De behandelaar van deze reactie zal haar collega's verzoeken contact met u op te nemen.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    hendrik
    24 december per mail de creditnota ontvangen nadat ik werd gebeld. Verwacht binnenkort het bedrag op de bankrekening, daarna kan de klacht worden afgesloten.
    KPN
    Geachte heer Kreulen, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    KPN
    Geachte heer Kreulen, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen? Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?