Opgelost door KPN: Opzegkosten vaste telefonie

E.

Onlangs ben ik overgestapt (met nummerbehoud) voor telefonie van KPN naar Ziggo. Ziggo heeft voor mij de opzegging geregeld bij KPN. De Directeur Klantservice van KPN heeft mij een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging gezonden. Mijn abonnement vaste telefonie heb ik gehad sinds 1993 !
Inmiddels kreeg ik de eindfactuur van KPN waar tot mijn verbazing opzegkosten van 10,44 excl. btw worden berekend zonder verdere specificatie of uitleg. Over opzegkosten wordt nergens door KPN melding gemaakt en dus ook niet in de opzegbevestiging. Contact met KPN afd. klantenservice levert niets op. Volgens medewerker is opzegtermijn van één maand niet in acht zijn genomen en verwijst mij naar Ziggo. Medewerker zegt dat ik kosten maar moet verhalen bij Ziggo !? Medewerker kan zijn standpunt niet onderbouwen met feiten. Indien KPN van mening was geweest dat de opzegtermijn gevolgd had moeten worden, dan had zij de opzegging niet voor die datum moeten accepteren.

Creditering van de in rekening gebrachte opzegkosten.

KPN
    Geachte heer/mevrouw De Greef,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    E.
    Ik werd vandaag keurig gebeld door een medewerker van KPN.
    Op mijn vragen werd rustig en helder antwoord gegeven.
    De klacht is naar mijn volle tevredenheid opgelost.
    Na een eerdere slechte ervaring bij KPN klantenservice heeft KPN ook laten zien dat zij goede service kan leveren zoals de klant dat verwacht.