Opgelost door KPN: Opzegtermijn contract vaste telefoonabonnement KPN

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 14126
Gebruiker
Anoniem
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Per eind september 2012 besloten we ons Zakelijk Belbasis telefoonabonnement van de KPN over te laten nemen door XS4all, waar we ook al ons internet abonnement hadden lopen.
We kregen 21 september jl een brief van de KPN waarin zij vertelden het te betreuren dat we weggingen en dat we altijd nog weer terug konden keren als klant.
Op 19 oktober ontvingen we 'als dank voor ons langdurig abonnement van zo'n 12 jaar' een factuur a 145,50 onder vermelding van: kosten n.a.v. opzegtermijn.
Waarom worden wij niet tijdig ingelicht door KPN of XS4all dat er sprake zou zijn van een contractbreuk? Waarom schrijft KPN dat ook niet even in de brief zodat het overwegen waard is om toch bij KPN te blijven? Waarom heb ik gedurende de 12 jaar nooit een brief omtrent verlenging gezien? Volgens de Wet van Van Dam mag het toch niet stilzwijgend verlengd worden? Ik als ondernemer geef mijn klanten toch ook niet een trap na als zij besluiten naar een ander bedrijf te gaan, ik probeer dan toch ook mijn diensten te verbeteren? Ik vind dit een onterechte zaak en weiger dit te betalen.

De oplossing

Ik zou willen dat de KPN zijn excuses aanbiedt en besluit de kosten niet in rekening te brengen.

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Knelange,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Ik wacht uw verdere reactie af.Mvg
    Knelange
  3. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Ik ben inderdaad 29-10 teruggebeld door een mevrouw. Zij vertelde mij dat KPN geen factuur had moeten sturen en bood excuses aan. Ik vertelde dat ik het bedrag inmiddels gestorneerd had en dat was prima. Opgelost dacht ik. Tot ik vanochtend 31-10 een mail ontving van Verkoop en Levering ZM KPN, waarin zij aangeven dat zij mijn klacht ongegrond vinden. Kan de mevrouw van KPN klantenreacties CMT nogmaals contact met mij opnemen, want nu wordt het pas echt bizar.
  4. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Vandaag 1-11 een brief ontvangen van KPN waarin zij een creditering van het gehele bedrag aanbieden. Opgelost dus. Mvg
    B Knlenage

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anoniem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen