Klacht KPN: Overeenkomst meldt looptijd 2 jaar, KPN zegt looptijd 29 maanden.

Klachtnummer
# 166774
Gebruiker
JW
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Op 19 april 2014 heb ik abonnement ( Alles-in-één Instap HS2) KPN in winkel Goes verlengd. Looptijd op deze overeenkomst van 19 april 2014 zegt twee jaar.
25 april 2016 is volgens mij overeenkomst bijna week afgelopen. Ik ga naar winkel in Goes om mijn abonnement wederom te verlengen en om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Wederom voor twee jaar (Zorgeloos Instap HS2) en met een aankoop van nieuwe S6 telefoon erbij. DE MEDEWERKER ZEGT DAT HET ABONNEMENT PER DIRECT INGAAT. Ik wil ook mijn extra dienst Buurland behouden. Dit kon, maar het lukte de mewerker niet op de overeenkomst te zetten. Dit zou hij direct gaan regelen zodra wij weg waren en ons later mailen. Van hem nooit meer iets over dienst Buurland ontvangen. Thuis zie ik als ingangsdatum 20-09-2016 staan i.p.v. 25-04-2016 en einddatum dus ook 20-09-2018 ipv 25-04-2018. NERGENS op mijn overeenkomst staat dat contract 29 maanden duurt. Op mijn contract staat looptijd twee jaar. Bellen met klantenservice lost niets op.

De oplossing

Op kleine onderbreking na ben ik al sinds 1995 klant mobiele telefonie bij KPN. Ik vind het nu niet eerlijk. Het is onduidelijk. Ik denk aan een abonnement van 24 maanden te zitten. Dit blijkt 29 maanden te zijn. Deze 29 maanden staan nergens! Ik wil dat mijn nieuwe contract per 25 april 2016 ingaat en ook per 25 april 2018 eindigt. KPN heeft in winkel gezegd dat per direct inging. Op het oude contract staat ook geen einddatum alleen 'looptijd 2 jaar. Ook hierbij nooit duidelijk kostenspecificatie gehad. Slechts een soort kassabonnetje met de produkten met daarachter overal 0,- euro. Dit lijkt bewust misleiding, Ik vind dat op alle contracten duidelijk moet staan wat de kosten van het abonnement zijn en de ingangs en einddatum.

Tweede oplossing is de overeenkomst te ontbinden (zitten nog binnen 14 dagen) en retour S6 met teruggave van betaalde bedrag voor dit toestel en thuiskopieheffing.

10 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Der Jagt,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    JW
    Datum
    Helaas nog niets van KPN gehoord.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Der Jagt,

    Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    JW
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Ik heb geen aanvullende vragen, dus wacht uw reactie op mijn klacht die blijkbaar nog in behandeling is dan verder af via deze site.

    Met vriendelijke gr.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Der Jagt,

    Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    JW
    Datum
    In de hoop dat het fatsoenlijk wordt opgelost, heb ik mijn overeenkomst bij niet binnen 14 dagen ontbonden. Echter het duurt nu wel erg lang dat de klacht in behandeling is. Ik heb verder geen vragen en opmerkingen en wacht ik dus geduldig af wanneer KPN met een oplossing komt.
  7. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Der Jagt,

    De behandelaar van deze reactie heeft u inmiddels gesproken. Uw klacht is nog in onderzoek. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  8. Auteur
    JW
    Datum
    Ik ben ondertussen gebeld. We wachten nu op schriftelijke bevestiging van KPN.
  9. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Der Jagt,

    De einddatum van het contract is aangepast. Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie via telefoonnummer
    070-451 59 35 of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  10. Auteur
    JW
    Datum
    We zijn tevens gebeld om te bevestigen dat einddatum contract is aangepast. Echter ik zou het graag zwart op wit bevestigd zien. Is het mogelijk om dit te sturen? Nu hebben we slechts het huidige contract met de oude/verkeerde einddatum erop. Graag een schriftelijke bevestiging zodat we over twee jaar niet opnieuw deze discussie hoeven te voeren, mocht er iets fout gaan in de registratie van deze nieuwe einddatum.

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen