Opgelost door KPN: Overname bedrag extreem hoog na overname hi leasetoestel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 82082
Gebruiker
Jordi
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Tijdens het afsluiten van een leasecontract is ons verteld dat het toestel aan het einde van het contract overgenomen kan worden voor 10-15% van de dan geldende dagwaarde. Bijvoorbeeld een nieuwe iPhone 5s 16Gb kost nu €599,- dus 15% van dit bedrag komt uit op €89,95. Vorige week was ik samen mijn vriendin in de Hi winkel, waar ons werd verteld dat ik €102,91 en mijn vriendin €114,35 moest betalen. Wij stonden beiden te kijken van het verschil en de hoogte van het bedrag! Ik heb een klachtenformulier via de website ingevuld en kreeg als antwoord: "Het overnamebedrag is gebaseerd op de geldende 2e-handswaarde op het moment van overname en wordt maandelijks bepaald. Deze verschilt per toestel en is afhankelijk van het moment waarop je het toestel overneemt." Wij zijn ontevreden dat wij bij afsluiten van het leasecontract fout en misleidend zijn geïnformeerd. Daarnaast klopt ook bovenstaande antwoord niet, want mijn vriendin en ik moeten op dezelfde dag een ander bedrag betalen!

De oplossing

Wij accepteren/verlangen graag een realistisch en overeenkomend bedrag (de afgesproken 10-15% van de dagwaarde van een iPhone 5 16Gb) voor overname van het leasetoestel ivm een 2 jarig leasecontract.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Jordi
    Datum
    Hi heeft contact met mij opgenomen en de klacht naar wens afgehandeld. Het bedrag voor overname van het leasetoestel is bepaald op 15% van de nu geldende dagwaarde volgens Hi.
  2. Auteur
    Jordi
    Datum
    De klacht is naar wens afgehandeld door Hi.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jordi
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen