Opgelost door KPN: overname bedrag lease-toestel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 86482
Gebruiker
Abdel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

ik ben al een aantal jaar tevreden klant bij Hi. Helaas ben ik deze maand onaangenaam verrast. ik kreeg te horen dat ik mijn lease toestel kon overnemen. hier was ik natuurlijk al van op de hoogte aangezien dit niet mijn eerste abonnement of lease-toestel is bij Hi. Ik kon mijn smartphone (iphone 5 ,16GB) over nemen voor 150 euro. terwijl mij door meerde medewerkers in de Hi winkel te Venlo werd duidelijk gemaakt dat ik aan het einde van mijn abonnement slechts 10% van de dagwaarde zou hoeven te betalen. Dit zou uitkomen op ongeveer 40 euro. ik denk dat u het al begrijpt dit is inderdaad een heel ander bedrag dan de 150 euro die mij nu afhandig wordt gemaakt. Mijn frustratie is dan ook waarom dit zo slecht is geregeld. Ik overweeg nu zelfs om helemaal geen klant meer te zijn bij Hi.

De oplossing

Ik zou graag mijn huidige smartphone over willen nemen en dan wel voor het bedrag waar ze mij 2 jaar geleden mee hebben gelokt namelijk 40 euro. Als mij aan het begin van mijn overeenkomst met Hi gewoon de waarheid werd verteld dan had ik naar alle waarschijnlijkheid een ander abonnement genomen. Het is toch te gek voor woorden dat ik bij een 2 jarig contract de eerste 9 maanden bijna 50 euro betaal en de resterende maanden bijna 70 euro. Mocht Hi hun belofte nakomen dan blijf ik graag klant maar dan met een sim-only abonnement

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Abdel
    Datum
    Ik ben hartstikke blij met de manier waarop Hi met mijn probleem is omgegaan, ik ben dan ook super tevreden!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Abdel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen