Opgelost door KPN: Overname toestel toestellease

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 48933
Gebruiker
eh801
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In 2012 heb ik een leasecontract bij jullie afgesloten, hierbij is mij verteld dat als ik het toestel over zou willen kopen er dan 15% van de nieuwwaarde van het toestel aan het einde van het contract zou worden gerekend.

In het geval van een iPhone 5, zwart, 16 GB gaat het dus €600 (nieuwwaarde in 2014) x 15% = €90.

Ik heb een aantal dagen geleden verlengd, er is mij toen verteld dat als ik het toestel over wil kopen dit €170 excl. BTW gaat kosten. Dus €205,70 incl. BTW.

Dit vind ik een te groot verschil (€115,70).

De oplossing

De beloofde 15% van de nieuwwaarde (= €90). Ten minste een korting.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    eh801
    Datum
    Nogmaals een super afhandeling van Hi!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
eh801
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen