Opgelost door KPN: Overnamebedrag Hi toestellease iPhone 5 (32GB)

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 97994
Gebruiker
Anne87
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben al 9 jaar trouwe en tevreden klant van Hi. Toen ik in april 2013 mijn abonnement weer mocht verlengen, was de enige optie de Hi toestellease. Daar was ik destijds niet blij mee, maar het kon niet anders. Ik heb een contract van 2 jaar afgesloten, met een Apple iPhone 5 (32GB). Destijds werd mij verteld dat een eventueel overnamebedrag maximaal 15% van de dagwaarde zou zijn. Omdat ik volgende week mijn abonnement weer mag verlengen, heb ik naar de klantenservice gebeld. De dame gaf aan dat de overname van mijn iPhone 197 euro kost. Ik vind dit een bizar hoog bedrag! Ik betaal al vanaf het begin van m'n leasecontract ruim 27 euro per maand voor het toestel (dus los van gebruiks- en abonnementskosten). Je betaalt je toestel dus zelf af gedurende de contractstermijn en een leasecontract is dus helemaal niet goedkoper dan een abonnement waarbij de telefoon in eigen bezit is. Ik word nu de dupe van de mislukte toestellease-regeling van Hi, en vind dit hoogst klantonvriendelijk!

De oplossing

Ik wil graag een tevreden klant van Hi blijven en mijn iPhone 5 zonder extra kosten overnemen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Anne87
    Datum
    Bedankt; ik hoor graag z.s.m. van jullie.
  2. Auteur
    Anne87
    Datum
    Tot een reëel overnamebedrag gekomen, ik ben tevreden en blijf klant bij KPN.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anne87
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen