Opgelost door KPN: Overnamebedrag iphone 5 te hoog t.o.v. wat gecommuniceerd is bij aangaan contract

lizzylizzz

In 2013 heb ik een 2-jarig gsm abonnement afgesloten bij Hi, welke nu bijna afloopt. De enige mogelijkheid op dat moment was toestellease. Ik stond daar nogal sceptisch tegenover, omdat er weinig informatie te vinden was over wat je dan nog moest betalen om je iphone te houden aan het eind van je abonnement. Op de site informatie gevonden dat het overnamebedrag 15% van de dan geldende tweedehands waarde zou zijn. Dat vond ik nog wel redelijk. Nu wil ik de iphone wel overnemen, dus heb ik een overnamebedrag opgevraagd. Het bedrag wat ik nu moet betalen is €148,65! Ik schrok me wild, dat is totaal niet wat er destijds aangegeven is door Hi. Je hebt nu al een nieuwe iphone 5 voor €375. Ik heb nu 20 x €27 = €540 aan het toestel betaald. Ik voel me flink in de maling genomen door de valse beloftes omtrent de toestellease constructie. Al enige communicatie via FB gehad waarin percentages bevestigd werden.

Dat ik een fatsoenlijk voorstel betreft overnamebedrag aangeboden krijg door Hi. Zeker gezien het feit dat ik al 2 jaar klant ben en verlengd heb bij KPN, dus ook klant blijf. Het zou netjes zijn als Hi de destijds gecommuniceerde afspraken nakomt, dus 15% van de huidige tweedehandswaarde in rekening brengt.

lizzylizzz
    Hi/KPN heeft een korting van €50 aangeboden. Dit heb ik geaccepteerd.

lizzylizzz

Ook een klacht indienen over KPN?