Opgelost door KPN: Overnamebedrag leasetoestel iPhone 4s te hoog

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 64113
Gebruiker
AReeskamp
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In april 2012 heb ik een abonnement afgesloten bij Hi in combinatie met het leasetoestel iPhone 4s. Hierbij werd gezegd dat het overnamebedrag aan het einde van de twee jaar rond de € 90,- zou liggen. Nu lag begin juni een brief van Hi op de mat, waarin zomaar stond dat ik € 145,20 moet bijbetalen. Dit komt niet eens in de buurt van de € 90,-, en nergens is te vinden waar dit bedrag op is gebaseerd. Op basis van de eerdergenoemde € 90,- heb ik twee jaar geleden mede mijn keus gemaakt, en ik ben dan ook zeer vervelend verrast door dit bedrag van ruim anderhalf keer zo hoog. Bij een vooraanstaande webwinkel is een iPhone 4s, zij het met 8gb, te koop voor € 305,-, het lijkt me sterk dat het overnamebedrag tegen de 50% van de nieuwprijs hoort te liggen.

De oplossing

Ik wens een overnamebedrag dat wel in de buurt komt bij het genoemde bedrag. Ik heb jaren twee abonnementen gehad bij Hi, en heb nu een abonnement afgesloten bij Telfort, ook van KPN. Ik wil niet met deze vervelende nasmaak blijven zitten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    AReeskamp
    Datum
    Snel en naar tevredenheid geregeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AReeskamp
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen