Opgelost door KPN: Overnamebedrag leasetoestel iPhone 4S te hoog

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 67818
Gebruiker
KMulder
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Juli 2012 heb ik een 2-jarig leasecontract afgesloten bij Hi i.c.m. een iPhone 4S. Vooraf heb ik geïnformeerd naar de afkoopsom aan het einde van de looptijd van het contract en mij werd verteld dat dit 15% was van de toestelwaarde.

Nu ik mijn abonnement wilde verlengen en het toestel wil overnemen werd mij gezegd dat ik nog €145.20 moet betalen, wat natuurlijk een absurd bedrag is aangezien dit zou betekenen dat het toestel bijna €1000 moet kosten! Ik voel me erg misleid! Er wordt vooraf foutieve informatie gegeven om het aantrekkelijk te maken, maar vervolgens komt Hi dit niet na.

Zowel telefonisch als via de website heb ik dit al aangegeven, maar mijn klacht wordt niet serieus genomen. De medewerkers van Hi geven aan dat ze er niets aan kunnen veranderen, terwijl ze toegeven dat er foutieve informatie is verschaft. Ik vind het zeer schandalig dat ze zich verschuilen achter een collega die foutieve informatie heeft gegeven en vervolgens niets doen!

Gewenste oplossing

Tegemoetkoming van het overnamebedrag van het leasetoestel. Maximaal de helft van het genoemde bedrag lijkt mij niet meer dan normaal.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen