Opgelost door KPN: overnamebedrag leasetoestel iphone 5 32 gb

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 108731
Gebruiker
sai
Datum
1 reactie

Details

Klacht

In 2013 heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij HI met een lease toestel - de Iphone 5 32 gb. Bij aanvang werd verteld dat de kosten voor het overnemen aan het eind van de periode 15% zouden zijn van de huidige marktwaarde. Dit stond in een tabel in de winkel waar een verkoper mij op attendeerde. De overnamekosten vallen echter veel hoger uit, namelijk €171,30. Ik ben hier erg van geschrokken. Het bedrag is volgens KPN gebaseerd op de tweedehands marktwaarde van het toestel. Als ik dit van te voren had geweten, dan had ik geen leasecontract afgesloten, maar het toestel direct aangeschaft.
Gemiddeld heb ik €54,- per maand betaald aan abonnementskosten, waarvan €27,- voor het leasetoestel.
Ik heb al een klacht ingediend bij KPN, maar daar werd gezegd dat er helaas geen nieuw voorstel kon worden gedaan. Aangezien er veel mensen zijn met dezelfde klacht, adviseer ik KPN om hier nog eens goed naar te kijken en met een gepaste oplossing te komen.

Gewenste oplossing

Ik wens een nieuw voorstel waarin de overnamekosten niet hoger uitvallen dan 15% van de huidige marktwaarde, zoals mij aanvankelijk is beloofd.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    sai
    Datum
    Nieuw voorstel gedaan door KPN, ben er tevreden mee!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen