Opgelost door KPN: Overnamebedrag veeeeel te hoog

Goedemiddag,

Goedemiddag,

Ik kon vanaf 14 augustus mijn hi abonnement verlengen. Daarom wilde ik weten wat ik voor mijn leasetelefoon (Iphone 5, 2-jarig abonnement, dat in februari afloopt) zou moeten betalen, om deze over te willen nemen mocht ik hiervoor kiezen. Deze vraag heb ik aan hi gesteld en hierop kreeg ik deze reactie: "Op dit moment kan ik je alleen een indicatie geven van het overnamebedrag van de Apple iPhone 5 16GB. De reden hiervan is dat het overnamebedrag pas definitief wordt op het moment dat je contract is verlengd of beëindigd. De indicatie van het overnamebedrag is 102,91 (incl. btw). Hou er rekening mee dat dit bedrag kan afwijken tegen de tijd dat je de keuze kunt maken om het toestel in te leveren of over te nemen."(dit is twee weken geleden). Nu heb ik verlengd naar simonly, de envelop binnen en nu moet ik 160,08 betalen!? Ik vond die 102,91 al te hoog, en had dit ook al bij hi gemeld, echter wordt daar aangegeven dat ze hier niets aan kunnen doen.

Voordat ik mijn huidige abonnement afsloot werd bij mij aangegeven door Hi dat het overname bedrag na 2 jaar 15% van de 2e hands marktwaarde zou zijn en na 1 jaar 35%. Dit zou dan na 1,5 jaar 25% moeten zijn. Ik heb even gezocht naar de 2e hands marktwaarde van mijn toestel (iphone 5, 16gb wit) en die bedraagt zo'n € 350,-. Ik zou dan nu (na 1,5 jaar met 25%) uit moeten komen op zo'n € 87,-. Voor de eerder aangegeven € 102,91 zou ik wel akkoord willen gaan en het toestel willen overnemen. Ik heb al met al tot nu toe al zo'n € 600,- voor deze telefoon aan leasekosten betaald, het lijkt mij niet dat hier nog € 160,- bij moet. Dat was deze telefoon toen deze net uitkwam niet eens waard. Ik begrijp dat de 2e hands marktwaarde per week wat kan verschillen, maar na 2 weken € 60,- duurder? Daar kan ik mij niets bij voorstellen. Zeker niet met de lancering van de Iphone 6 deze week. Ik hoop daarom dat Hi daarom met een passend overnamebedrag kan/wil komen.

Sanne
    KPN heeft mijn klacht naar tevredenheid afgehandeld.

Sanne

Ook een klacht indienen over KPN?