Klacht KPN: Phishing mail

Monique de Jonge

Er blijkt een hele bekend phishing mail in omloop te zijn waar ik ook slachtoffer van ben. http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html. Zie mail. Ik wil dat de KPN haar klanten hiervan op de hoogte stelt, temeer het nummer bekend is waarvan de sms'jes worden afgeschreven. Ik ga ervan uit dat de KPN haar klanten beschermt tegen diefstal! Ik wil graag mijn gestolen tegoed van € 50,00 teruggestort op mijn rekening.

Ik heb gisteren met KPN gebeld en nu (pas) zijn alle sms-nummers geblokkeerd. Ik kom er nu achter dat het phishing mail is, dus diefstal. KPN had me daarvoor moeten/kunnen behoeden dus ik wil mijn afgeschreven tegoed van € 50 teruggestort op mijn rekening.

KPN
    Geachte mevrouw De Jonge,

KPN Klantenreacties CMT
    Monique de Jonge
    Oké, dank. Ik wacht de reactie af.

Vriendelijke groet,
    KPN
    Geachte mevrouw De Jonge,

De behandelaar van deze reactie heeft u via een e-mail bericht geïnformeerd.

Phishing mails ( of SMS-berichten) zijn onveilige berichten die afkomstig zijn van criminelen om gevoelige en vertrouwelijke informatie van de ontvanger te achterhalen. In deze berichten sporen zij de ontvanger aan om (onveilige) software te installeren of om via een onveilige link in te loggen. Wanneer u dit doet, loopt u het risico dat uw bankrekening wordt geplunderd, dat uw identiteit wordt gestolen, of dat andere gevoelige informatie wordt achterhaald.
    KPN waarschuwt haar klanten. Als u kijkt op onze website www.kpn.com met zoekterm phishing vindt u verschillende links naar delen van de website met informatie wat phishing is, hoe u het kunt melden en wat in ruimere zin de gevaren van internet zijn. Ook wordt er regelmatig in de media melding gemaakt van phishing.
    Bij phishing is het zo dat de ontvanger van het bericht een slachtoffer kan zijn maar het bedrijf waarvan de naam wordt gebruikt net zo goed een slachtoffer is. En waar de ontvanger per bericht kan beslissen om wel of niet te reageren, is het bedrijf afhankelijk van de meldingen van alerte ontvangers. Ik betreur het dat u klaarblijkelijk slachtoffer bent geworden. Het gaat echter te ver om deze kosten op KPN te verhalen.

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?