Klacht KPN: prepaid tegoed verdwenen

Anoniem

Mijn dochter van 12 heeft een mobiel met SIM card van HI (KPN), prepaid. Ze is zuinig en dus niet al te veel belt. Zij ontving sms om op te waarderen. Dat heeft zij telkens gedaan. De laatste keer stond err nog 22 euro op. Toen heeft ze niet opgewaardeerd. Toen is haar SIM card geblokkeerd. Gevolg: zij kan niet meer bellen, nummer kwijt en beltegoed kwijt. Ik heb gebeld met HI. Oplossing: koop nieuwe HI SIMcard. Die kost 15 €. Daarna meerdere tweets van en richting HI_webcare gestuurd. Zij beroepen zich op de voorwaarden.Volgens de voorwaarden zal het precies kloppen. Volgens de geest toch echt niet. Als je niet genoeg belt in een halfjaar en je dan niet bijkoopt terwijl je nog hebt, dan wordt je nummer afgesloten. Dat zet kinderen aan tot nog meer bellen/ consumeren. Wij voeden onze kinderen op zuinig te zijn waar mogelijk. En dat wordt nu afgestraft. Ik denk dat HI/ KPN mijn dochter's SIM card en nummer zou moeten herstellen en de 22 euro tegoed op die simcard moet zetten.

Heractiveren telefoonnummer met tegoed. Afschaffen van dit soort contracten. Je koopt een prepaid card en je waardeert op als je tegoed (bijna) op is. Desnoods laat je iemand een paar cent betalen per maand voor het gebruik van een telefoonnummer. En transparant!

Alternatief voor mijn dochter: gratis simcard met tegoed van 22 euro.

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over KPN?