Klacht KPN: Reparatie telefoon in garantieperiode zonder originele aankoopbon

Jeroen

Via deze weg wil ik mijn ongenoegen uiten over de handelswijze van KPN m.b.t. het onder garantie ter reparatie aanbieden van een bij een KPN-abonnement aangeschafte telefoon. Ik hoop alsnog op een oplossing.

KPN wil de telefoon niet onder garantie repareren omdat ik het originele aankoopbewijs niet meer kan overleggen. Echter, het originele aankoopbewijs is niet perse benodigd wanneer op een andere manier voldoende bewezen kan worden dat de telefoon bij KPN is aangeschaft. Zie bijv. http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/computer-navigatie/garantie/computer-kapot-geen-kassabon/.

Ik kan dat, ik heb de orderbevestiging en ik heb het IMEI (unieke telefoon identificatie) nummer van de telefoon welke bij KPN bekend is. Bovendien is de telefoon onderdeel van het abonnement. Mijns inziens is het ontegenzeggelijk duidelijk dat KPN de telefoon, die nog in de garantieperiode valt, moet repareren.

Tot nu toe heb ik steeds reacties op het niveau van een helpdeskmedewerker gekregen. Men gaat totaal niet op het probleem in, en omzeilt telkens mijn punt dat een aankoopbon niet per se vereist is. Ik verwacht van KPN een inhoudelijke reactie en een toezegging tot reparatie onder de garantievoorwaarden.

KPN
    Geachte heer Peeters,

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?