Klacht KPN: Reparatie telefoon in garantieperiode zonder originele aankoopbon

Klachtnummer
# 152736
Gebruiker
Jeroen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Via deze weg wil ik mijn ongenoegen uiten over de handelswijze van KPN m.b.t. het onder garantie ter reparatie aanbieden van een bij een KPN-abonnement aangeschafte telefoon. Ik hoop alsnog op een oplossing.

KPN wil de telefoon niet onder garantie repareren omdat ik het originele aankoopbewijs niet meer kan overleggen. Echter, het originele aankoopbewijs is niet perse benodigd wanneer op een andere manier voldoende bewezen kan worden dat de telefoon bij KPN is aangeschaft. Zie bijv. http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/computer-navigatie/garantie/computer-kapot-geen-kassabon/.

Ik kan dat, ik heb de orderbevestiging en ik heb het IMEI (unieke telefoon identificatie) nummer van de telefoon welke bij KPN bekend is. Bovendien is de telefoon onderdeel van het abonnement. Mijns inziens is het ontegenzeggelijk duidelijk dat KPN de telefoon, die nog in de garantieperiode valt, moet repareren.

De oplossing

Tot nu toe heb ik steeds reacties op het niveau van een helpdeskmedewerker gekregen. Men gaat totaal niet op het probleem in, en omzeilt telkens mijn punt dat een aankoopbon niet per se vereist is. Ik verwacht van KPN een inhoudelijke reactie en een toezegging tot reparatie onder de garantievoorwaarden.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Peeters,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen