Opgelost door KPN: Scherm spontaan gebarsten

TjerkG

Na ongeveer 5 maanden met grote plezier gebruikt te hebben gemaakt van mijn Sony Xperia Z3 Compact barst op een avond spontaan het scherm. Ik zit in een restaurant te eten, gebruik af en toe mijn telefoon. Op een gegeven moment haal ik het toestel uit mijn zak en er zit een grote barst in, begonnen bij gat voor de speaker microfoon onderaan.
Aangezien het toestel jonger dan 6 maanden is bied ik het aan ter reparatie onder garantie bij Hi. Dan krijg ik te horen dat ze hebben besloten dat dit niet onder garantie valt, en als bewijs dient een foto van mijn toestel met een geel pijltje bij de onstane barst.

Schriftelijk heb ik Hi ruim een maand geleden (26 mei) schriftelijk verzocht over te gaan tot reparatie waar ik wettelijk recht op heb. Vooralsnog geen reactie op mijn schrijven.

Reparatie van het toestel op kosten van Hi, en korting op mijn abbonment voor de maanden dat ik mijn telefoon niet heb kunnen gebruiken (ondertussen bijna 2).
Of ontbinding van mijn mobiele telefoon contract vanaf het moment dat het toestel defect ging. Dan ga ik op zoek naar een concurrent die wel reageert op een aangetekende klachtenbrief.

TjerkG
    Graag, ik wacht al 1,5 maand op een inhoudelijke reactie.
    TjerkG
    Contact gehad met KPN. Er wordt mij een nieuw toestel toegestuurd. In afwachting daarop (maximaal 2 weken zoals afgesproken) blijft deze klacht vooralsnog actief.
    TjerkG
    Via klachtenkompas kwam ik nu wel in contact met een afdeling van KPN dat een oplossing zoekt. Ik heb onder garantie een nieuwe telefoon mogen ontvangen.

TjerkG

Ook een klacht indienen over KPN?