Opgelost door KPN: SIM Lock code niet verkrijgbaar

Toestel: Samsung Galaxy Young 2

Novermber 2014 gekocht, na een jaar in december 2015 unlock aangevraagd via website. Tot op heden geen reactie. Normaal zou dat 4 weken duren.
Gebeld met klanten'service' vandaag. 19-2, 12.50. Uiteindelijke reactie van de medewerker: de teamleider zei dat ik maar naar een unlock mannetje moest gaan en daar het voor 10 euro moest laten unlocken.

Unlock code zonder verdere kosten.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Kersten,

KPN Klantenreacties CMT

Ik wacht de reactie af.
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Kersten,

In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.
    Ook is de voicemail ingesproken.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken via telefoonnummer 070-343 20 22.

KPN Klantenreacties CMT
    F.G. Kersten
    Vorige week contact gehad met KPN, alles wederom verteld.
    Medewerker zou het gaan uitzoeken.
    Belde na 30 minuten terug dat ze afhankelijk waren van Samsung voor de unlockcode en dat de persoon die altoijd contact had op vakantie was.
    Ze zou deze week terugbellen.

Vandaag kreeg ik mail van de KPN, zonder code want.
    er geen GEEN sim lock op. Daar hebben ze dan 12 weken voor nodig om te ontdekken. En hij werd toen wel verkocht met de mededeling dat er een SIM-lock op zou zitten.
    F.G. Kersten
    Uiteraard meteen getest en het klopt. Er zit geen SIM lock op dit toestel.

F.G. Kersten
    De score is +1 vanwege het feit dat ze wel binnen een week als je klaagt met de juist informatie komen, alleen jammer dat ze dat niet meteen kunnen doen als je een aanvraag doet.

F.G. Kersten

Ook een klacht indienen over KPN?