Opgelost door KPN: Slechte afhandeling van beëindigen contract.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 603579
Gebruiker
Robjeduc
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Bij het beëindigen van mijn contract is de financiële afhandeling belachelijk. Op 29-04-2022 heb ik via opzegservice van T-Mobile mijn contract laten beëindigen. Hierop kreeg ik bericht dat op 16-05-2022 alles werd stopgezet door KPN. Dit is ook gebeurd. Alleen kreeg ik daarna een factuur van €81,59 over de periode 23-05 tot 24-06-2022 terwijl ik een restitutie over de periode 16-05 tot 23-05-2022 verwachtte. Hierover heb ik met KPN gebeld waarop mij werd meegedeeld dat er een opzegtermijn van 1 maand zou gelden. Ten eerst zou deze opzegtermijn dan moeten lopen van 29-04 tot 29-05-2022 en ten tweede zou ik tijdens deze periode ook nog steeds een verbinding met KPN moeten hebben wat dus sinds 16-05 niet meer gebeurde. Ook zou ik als ik geld tegoed heb, niet meer hoeven te betalen, al helemaal niet over een toekomstige periode zonder verbinding. De factuur heb ik wel betaald om verhoging van het bedrag te voorkomen. Vanaf 2008 al klant bij Telfort en KPN dus al ruim €10.000,- betaald. Zeer kinderachtig om hierover dwars te gaan liggen. De hardware is overigens netjes geretourneerd door mij.

Gewenste oplossing

De periode 16-05-2022 tot 23-05-2022 restitueren. Het bedrag van de laaste factuur, zijnde €81,59, terug storten.
Geboden oplossing
Omdat door KPN vanaf 16 Mei geen verbinding werd geleverd betalen ze uit coulance €119,62 terug. Voor mij hadden ze het woord coulance buiten beschouwing mogen laten omdat ik de terugbetaling terecht vindt. Er is namelijk vanaf die datum niets meer geleverd.Ondanks alles ben ik blij met de geboden oplossing.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen