Klacht KPN: Slechte bereikbaarheid mobiele telefonie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 175604
Gebruiker
sloterik
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Het bereik van KPN is in de Groninger dorpen Niebert en Nuis bar slecht. Zowel binnen als buiten klinken gesprekken alsof ze onder water worden gevoerd en vallen verbindingen regelmatig weg. De afgelopen anderhalf jaar meermaals contact gehad met KPN. Na eerdere ontkenning van het probleem wordt door KPN aangeraden 4G uit te zetten en over 2G te gaan bellen. Bijzondere oplossing voor een professioneel bedrijf (ontkenning van de vooruitgang). Er wordt erkend dat het bereik mager is maar dat buiten bellen goed moet zijn. Dat is pertinent niet waar en wordt door iedereen in de buurt bevestigd. Ook buiten vallen de gesprekken weg en krijgen mensen die mij bellen meteen de voicemail. De mast staat te ver weg en KPN blijkt niet van plan hier wat aan te gaan doen. In een eerdere instantie is er aangeboden eenmalig een maand abonnementsgeld terug te storten maar daarmee is het probleem niet opgelost. KPN neem je verantwoordelijkheid ook voor het Groninger buitengebied!

De oplossing

Zorgen voor een betere ontvangst door of zenders beter richten of een extra mast plaatsen.

5 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Slot,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    sloterik
    Datum
    Een vriendelijke medewerkster van de KPN heeft teruggebeld met de mededeling dat mijn verhaal klopt maar dat KPN niet voornemens is hier verandering in aan te brengen. Aangeboden wordt dat kostenloos het abonnement kan worden opgezegd. Nadat ik heb aangegeven dat ik een van de vele mensen in de buurt ben die er genoeg van heeft te worden afgescheept wordt door de medewerkster nog toegezegd nog contact op te nemen met een andere collega die misschien een oplossing kan bieden. Ik wacht het af.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Slot,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  4. Auteur
    sloterik
    Datum
    In tegenstelling tot wat de KPN beweert is de klacht helemaal niet afgehandeld. KPN weigert om een oplossing te bieden voor het probleem. Ze bieden aan om een korting van 5 euro op een abonnement van 64 euro of ik kan kosteloos het abonnement opzeggen. Kortom; geen oplossing van het probleem. Werkelijk schandalig !
  5. Auteur
    sloterik
    Datum
    Ondanks dat er door KPN wordt erkent dat de ontvangst ook voor bellen wegvalt is er geen oplossing geboden door KPN.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
sloterik
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen