Klacht KPN: Slechte en 'gedateerde' functionaliteit

Klachtnummer
# 603648
Gebruiker
M.E.M. Mulder
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik ben, sinds Purmerend is omgezet naar glasvezel, overgestapt van Ziggo naar KPN. Wat betreft de snelheid en stabiliteit van het internet signaal heb ik echt niets aan te merken. Maaaarrr….alles wat maar iets te maken heeft met televisie kijken, denk aan opnemen, spoelen (als het mag van de commerciële zender..wink wink), gebruik maken van interactieve diensten als NetFlix and so on, dan is Ziggo echt vele stappen verder met haar Next kastje. Idem met de gekoppelde Google Home devices, die haperen regelmatig sinds de overstap naar KPN. Onderstaand een summary…

1:Bij vooruit of achteruit spoelen van een programma heb je na het Stoppen van het spoelen werkelijk géééén idee waar het programma verder gaat. Scheelt soms vele secondes, in ergste geval een minuut. Super irritant. Een VHS tape doet dat beter, jaren '80….duhhh
2:Opnemen; je wilt een programma opnemen wat al is begonnen, je neemt het dan helaas op vanaf dát moment, en niet het hele programma.
3:Reclames en commerciële zenders, het is in bepaalde gevallen niet mogelijk bij terugkijken om te spoelen. Gaat het om reclame-blokken dan snap ik dat, maar het hele programma? Come on KPN……
4:Herstarten ontvanger; Na een actief dagje tv kijken en streamen is de ontvanger helemaal de weg kwijt, cache loopt vol, memory is opgebruikt, en hij heeft geen idee meer hoe te reageren op commando's van de AB. Herstarten is de enige optie.
5:Gebruikersvriendelijkheid; de menu's zijn niet slim ingericht, je vliegt als gebruiker over de toch al best langwerpige ab heen om bijvoorbeeld een programma te verwijderen met de 'Rode knop'….Het is niet intuïtief, niet logisch.
6:TV gids; vreemde navigatie, toekomstige afleveringen zijn niet zichtbaar, jaartallen worden niet getoond, ook hier omslachtige handelingen noodzakelijk.
7:Google Home-devices zijn regelmatig de weg kwijt, herstarten is het enige devies. Was met Ziggo nooit het geval, toeval?, nee, kan bijna niet.


Kortom, ZIGGO is op het punt van ‘TV-beleving’ in het algemeen echt ver en ver verder dan KPN. Ja, ZIGGO heeft meer storingen etc, en ik heb nog geen spijt van mijn overstap, maar dat het ‘KPN TV-kastje zooo beperkt is, dat had ik niet verwacht. Dus als mijn eerste contractjaar voorbij is, en ik zie geen verbetering, tja, dan toch weer terug naar Ziggo, liever niet….maar het is wat het is .



Dank, Mark

Gewenste oplossing

Arrogantie (Helpdesk) overboord gooien en goeie producten leveren.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Mulder,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen