Klacht KPN: Snelheid van internet thuis is heel slecht

topmedicare.nl

Internet snelheid

Snelheid verbeterd

KPN
    Goedemiddag en bedankt voor uw bericht.

Ik begrijp dat u op dit moment niet tevreden bent met de internetsnelheid die u behaalt. Ik kijk graag samen met u of we dit kunnen verbeteren.

Indien u problemen met een trage wifi verbinding ervaart, dan kan ik u aanraden om de Wifi Tuner eens te proberen. De Wifi Tuner kunt u vinden op http://k.pn/QMPc19. Deze tool is speciaal ontwikkeld om het wifi signaal bij KPN klanten thuis te verbeteren. De tool zal u vragen op een verschillende locaties in de woning een aantal metingen uit te voeren. Aan de hand hiervan komt deze met een resultaat en een passende oplossing, welke kan variëren van aanpassingen in de instellingen tot aan gratis apparatuur of een gratis wifi monteur.

Indien u ook problemen ervaart met een wegvallende wifi verbinding, dan kan het mogelijk helpen om naar de instellingen van uw modem te kijken. Dit heeft echter alleen nut wanneer u een Experia Box V10 of V10a heeft. Deze modems zenden namelijk wifi uit 2 verschillende frequenties (2.4 en 5 GHz) welke met elkaar kunnen storen wanneer deze dezelfde naam hebben gekregen. Dit doordat apparaten dan vaak schakelen tussen de netwerken, waardoor u even zonder wifi zit. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen door 1 van de netwerknamen een andere naam te geven, bijvoorbeeld door '5GHz' achter de naam van het 5 GHz netwerk te zetten.

U kunt de naam van het wifi netwerk eenvoudig zelf wijzigen met behulp van onze online service tool: http://k.pn/idAsLQ. Mocht het hiermee niet lukken, dan vindt u op http://k.pn/XLdqxK instructies voor het handmatig wijzigen van een netwerknaam door in te loggen op het modem.

Mochten deze instructies nou niet de geboden oplossing zijn, dan hoor ik graag van u wat voor problemen u precies ervaart en of u deze problemen alleen met wifi ervaart of ook met uw overige diensten (zoals bekabelde internet, televisie en/of telefonie). Ook ontvang ik dan graag een privébericht met ter verificatie de naam en geboortedatum van de contracthouder. Dan kan ik uw gegevens erbij pakken en kan ik u beter verder helpen.

KPN Webcare

Ook een klacht indienen over KPN?