Klacht KPN: Spontaan verbogen Sony Xperia Z3

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 165480
Gebruiker
KeesjeNL
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn vriendin, al 10 jaar abonnee bij KPN, heeft bij haar abonnement toentertijd een Sony Xperia Z3 genomen. Afgelopen week viel het haar op dat er spontaan een buiging in de behuizing was gekomen. Deze verbuiging veroorzaakt inmiddels ook problemen met de volumeknop. De volumeknop blijft namelijk hangen waardoor het toestel onbruikbaar is geworden. Schrikbarende kwaliteit voor een toestel van nog geen twee jaar oud. Zoeken op Google naar: 'Sony Xperia Z3 bending' leert dat er talloze voorbeelden zijn van spontaan gebogen Z3's. Je zou dus zeggen, dit valt onder de garantie.

Mijn vriendin is vervolgens door KPN naar huis gestuurd met de mededeling dat het gerepareerd kan worden voor een bedrag van tussen de 200 en 300 euro. Verder kon KPN niks voor haar betekenen. Dit exorbitante bedrag heeft ervoor gezorgd dat mijn vriendin genoodzaakt is een nieuwe telefoon te kopen. Ontzettend zonde als je beseft dat ze dat onding (Z3) tot oktober moet afbetalen.

De oplossing

Genoemde klacht zou onder de garantie moeten vallen. Er is een eerdere klacht geweest wat door KPN wel netjes is opgelost. Zie: http://www.klachtenkompas.nl/kpn/behuizing-van-sony-xperia-z3-met-kpn-abonnement-gebogen-en-los

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KeesjeNL
    Datum
    Er is helemaal niks gedaan met de klacht. Er is één keer contact opgenomen met de mededeling dat de klacht in behandeling is genomen en dat er later weer contact wordt gezocht. Er is nooit meer wat mee gedaan. Erg jammer...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
KeesjeNL
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen