Opgelost door KPN: Storing vaste telefoonaansluiting

DJK

Sinds 26 februari j.l. werkt onze vaste (analoge) telefoonaansluiting niet meer.
Op 27 feb. heb ik dat telefonisch gemeld aan de klantenservice van KPN. Naar aanleiding hiervan is op 2 maart een KPN-monteur langs geweest die de lijn heeft doorgemeten en tot de conclusie kwam dat de storing waarschijnlijk in de centrale zat, mede omdat daar in de nacht van 25 op 26 februari werkzaamheden hadden plaatsgevonden waarbij kabels waren omgelegd.

Ik heb in de afgelopen periode uiteraard meerdere malen telefonisch contact gezocht met KPN, waar werd aangegeven dat de storing door de onderaannemer die op 26 feb. de werkzaamheden had uitgevoerd, moest worden verholpen en dat “er aan gewerkt werd” .
Het is nu 12 maart en ondanks de toezeggingen van KPN-klantenservice is de aansluiting na twee weken nog steeds niet hersteld.

Werkende vaste telefoonaansluiting.
Compensatie abonnementskosten voor de periode dat de aansluiting niet gewerkt heeft.

KPN
    Geachte heer Kohl,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    DJK
    Na de melding op Klachtenkompas heeft KPN snel gereageerd en binnen twee dagen de verbinding hersteld. Daarvoor dank.
    Daar staat helaas tegenover dat de klacht bij KPN-klantenservice niet geleid heeft tot het aanpakken van het probleem. Pas nadat deze hier in de openbaarheid is gebracht, wordt de afhandeling opeens wel voortvarend ter hand genomen.
    Omdat uiteindelijk twee weken lang de aansluiting niet heeft gewerkt verzoek ik KPN om restitutie van de abonnementskosten voor deze periode.
    KPN
    Geachte heer Kohl, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    DJK
    In een telefonische reactie heeft Dhr. Voets toegezegd dat KPN de abonnementskosten voor een periode van twee weken te zal restitueren. Indien u deze mondelinge toezegging hier schriftelijk kunt bevestigen ga ik akkoord met de voorgestelde afhandeling.
    DJK
    Inmiddels heb ik van KPN een creditnota ontvangen.
    Ik beschouw de klacht hiermee als afgehandeld.
    KPN
    Geachte heer Kohl,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen? Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    DJK
    Klachtafhandeling door KPN via klachtenkompas uitstekend.
    Klachtafhandeling via KPN-klantenservice onder de maat. Medewerkers van de afd. klantenservice zijn vriendelijk en begripsvol maar missen klaarblijkelijk de autoriteit om binnen de organisatie iets voor elkaar te krijgen en invloed uit te oefenen op de prioriteiten van de uitvoerende diensten.

DJK

Ook een klacht indienen over KPN?