Opgelost door KPN: Tariefwijziging binnen enkele weken na afsluiten nieuw abonnement.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 270020
Gebruiker
R Leen
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Begin juni 2017 heb ik mijn abonnement voor internet+televisie bij KPN opgezegd. Hierna is telefonisch contact met mij opgenomen met een tegenaanbod. Dit aanbod betrof het internet-basis abonnement voor €35,00 per maand. Hierbij krijg ik de eerste 9 maanden €20,00 korting per maand.

Nu zie ik dat ik per juli 2017 €19,00 per maand betaal. Na contact met de KPN klantenservice blijkt dat sinds mei 2017 een tariefwijziging voor alle internetabonnementen gecommuniceerd die ingaat per 1 juli. Hierover heb ik tijdens het telefonische gesprek in juni geen informatie ontvangen.

Aangezien mij een telefonisch aanbod is gedaan mag ik er vanuit gaan dat dit aanbod afwijkt van de standaard-abonnementen en dat hiervoor dus niet de standaard-tarieven gelden. Ook was ten tijde van dit aanbod de tariefwijziging reeds bekend, welke niet is gecommuniceerd.

Ik ben blijkbaar akkoord gegaan met een aanbod dat slechts een deel van een maand (juni) gold.

Na contact met de klantenservice van KPN kom ik niet tot een oplossing. De argumenten hiervoor zijn als volgt:
- KPN mag ieder jaar een indexatie doen.
Dit is juist en staat in de voorwaarden, echter staat in de voorwaarden van juni 2017 (hoofdstuk 9.1) ook dat deze indexatie niet zal plaatsvinden indien ik korter dan 3 maanden klant ben.
Aangezien ik een nieuw abonnement heb afgesloten ben ik mijns inziens een nieuwe klant.
- Er is tijdig gecommuniceerd.
Het bericht van KPN over de tariefwijziging kan ik niet terugvinden. Ik kan dus ook niet controleren of ik het bericht heb ontvangen over een tariefwijziging van een ander abonnement dan hetgeen ik daarvoor had.
Mocht dit wel zijn gecommuniceerd, dan is er nog niet tijdig gecommuniceerd over de wijziging aangezien ik bij het afsluiten van het abonnement had moeten worden ingelicht en niet voordat er uberhaupt een aanbod was gedaan.

De oplossing

Graag zie ik alsnog een extra korting toegepast van €4,00 per maand (gedurende het eerste jaar van dit abonnement) zodat ik daadwerkelijk betaal voor het aanbod dat mij is gedaan.

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Leen,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    R Leen
    Datum
    Ondanks de toezegging is er nog geen contact opgenomen, op welke termijn mag ik een reactie verwachten?
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Leen,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R Leen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen