Opgelost door KPN: Te hoog overname bedrag van leasetoestel : KLACHT HI

Ericade waardt

Ik heb recent mijn abonnement bij (Hi) nu KPN verlengd. Hiervoor had ik een leasetoestel, destijds kon ik geen ander abonnement nemen aangezien dit alles was wat er werd aangeboden. Toen ik mijn abonnement afsloot in de winkel is mij verteld dat het overnamebedrag van de telefoon 10% van de dagwaarde zou zijn. Dit lijkt mij een redelijk voorstel gezien de slijtage van een toestel en de ontzettend snel ontwikkelende markt (inmiddels alweer galaxy s6).
Na het verlengen wist ik dat ik een brief voor overname/inleveren van het leasetoestel zou krijgen met hierbij een bedrag van 10% van de dagwaarde. Toen ik de brief opende zag ik echter dat er een overname bedrag van 127,20 stond!? Dit zou dus betekenen dat als dit 10% van de dagwaarde is de telefoon nu 1272 euro zou moeten zijn?? Dit vind ik dus echt belachelijk aangezien de huidige waarde op +- 300 euro staat. 10% zou dus 30 euro moeten zijn..
Nu vond ik het leasecontract sowieso al een verschrikkelijk contract ( en medewerkers van zowel Hi als KPN hebben mij hierin gelijk gegeven) maar dit bedrag sloeg echt alles en voelt als een mes in de rug als trouwe klant bij Hi. Met de afdracht van het leasecontract wat ik maandelijks betaal kom ik zelfs al boven deze dagwaarde uit...

Het nakomen van de beloofde afspraak van een overnamebedrag dat gebaseerd is op 10% van de huidige dagwaarde, dus 29-30 euro.

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Goede service gehad van KPN

Ericade waardt

Ook een klacht indienen over KPN?