Opgelost door KPN: tekortkoming kpn toestel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 175821
Gebruiker
groeneveld
Datum
9 reacties

Details

Klacht


Het gaat om het product kpn mobiele telefoon met gebruik van een kpn 400 toestel.

Mijn toestel was onbruikbaar omdat zowel de telefoonfunctie als de whatsapp als de sms-functie waren uitgevallen omdat het interne geheugen van het toestel vol was.
Ik ben met het toestel naar twee kpn-winkels gegaan
In beide winkels werd beaamd dat dit een bekend probleem is bij dit toestel maar dat de kpn hier niets aan kon doen omdat de apps van kranten etc te groot zouden zijn geworden.
Dit zou niet te corrigeren zijn en het geheugen zou niet te schonen zijn.
Kpn was niet bereid om met een oplossing te komen of het abonnement te beëindigen.
Het enige aanbod was een nieuw abonnement, weer voor een periode van twee jaar, ingaande na het aflopen van het huidige abonnement.
Daar hoort dan een nieuw toestel bij met een grotere geheugencapaciteit.

Gewenste oplossing

groter intern geheugen of kostenloze beëindiging van het abonnement.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

9 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Groeneveld,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    groeneveld
    Datum
    Het is inmiddels 12 juli.
    Nog geen reactie van kpn ontvangen. Morgen vertrek ik met vakantie. Ik zal daarna opnieuw kijken of kpn heeft gereageerd.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Groeneveld,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u tussentijds nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com onder vermelding van KR7532073.
    .

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  4. Auteur
    groeneveld
    Datum
    Het is nu bijna augustus en nog geen concreet antwoord ontvangen.
    Ik heb inmiddels een ander toestel moeten aanschaffen terwijl mijn abonnement bij kpn doorloopt. Ik moet betalen zonder dat ik van het abonnement gebruik kan maken. Volgens beide kpn-winkels is het probleem bij hen bekend.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Groeneveld,

    In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken via telefoonnummer 070-343 23 12.

    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    groeneveld
    Datum
    Geen wonder dat kpn geen contact krijgt: het toestel is immers onbruikbaar. Ter wille van de transparantie zou ik het op prijs stellen als kpn haar reactie op deze pagina geeft.
  7. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Groeneveld,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  8. Auteur
    groeneveld
    Datum
    Het contact met mevrouw Moukaddem was aanmerkelijk prettiger dan met de medewerkers in de winkels.
    Inhoudelijk akkoord met de oplossing dat het abonnement vervroegd kostenloos is beëindigd. Ik heb hiervan nog geen officiële bevestiging gekregen en daarom sluit ik tot dat moment nog liever niet af. Het lijkt mij overigens gewenst dat in de winkels wordt gewezen op een betere aanpak van het probleem.
    Dat voorkomt veel ergernis bij dit soort situaties.
  9. Auteur
    groeneveld
    Datum
    Kpn heeft het beëindigen van het abonnement keurig schriftelijk bevestigd.
    Mijn tevredenheid is 7 uit 10.
    Spreek nogmaals de wens uit dat de medewerkers in de winkels nu goede instructies krijgen.
    met vriendelijke groet ad groeneveld

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen