Klacht KPN: Telefoon is kapot, bij afsluiten abonnement gevraagd of toestel verzekerd is, Antwoord JA! nu blijkt Nee

megretoes@hotmail.com

In mei 2013 heb ik mijn abonnement verlengd, in eerste instantie wilde ik niet bij HI blijven ivm toestellease. Na een lang chatgesprek toch tot de beslissing gekomen om toch voor toestel lease te gaan.
Ik wilde graag een toestel (Samsung galaxy S4) wat behoorlijk prijzig was, en dus was een lease contract uit eindelijk best heel handig, aangezien het toestel verzekerd zou zijn, tegen schade, verlies of diefstal. Dit zou ongeveer 12 euro in de maand kosten maar dat had ik er voor over.
Aangezien ik mijn oude telefoon ook kwijtgeraakt was wilde ik alles indekken.
begin juli is mijn telefoon door geheel onbekende oorzaak kapot gegaan, en niet meer te maken. Er is geen schade aan het toestel te zien.
En nu bleek het toestel niet verzekerd te zijn en dus zijn de reparatie kosten voor mijn eigen rekening. Veel mail contact gehad en op de laatste mail al 3 dagen geen reactie.

Ik zou graag zien dat HI mijn toestel repareert zonder kosten voor mij, en indien het niet gemaakt kan worden een nieuw toestel aan mij geven, het zelfde soort toestel als wat ik nu heb, een S4.
Hoe het toestel kaopt is gegaan is onbekend, en er is geen schade te zien.
Er van uit gaande dat je verzekerd bent en dan voor alle kosten op moeten draaien, is een dure teleurstelling in HI.

Ook een klacht indienen over KPN?