Klacht KPN: Telefoon kapot zonder garantiebewijs

RvanBeuzekom

Goedenavond,

In November 2013 heb ik mijn mobiele telefoon abonnement verlengd bij aanbieder KPN. Hierbij heb ik een telefoontoestel (iPhone 5S 32GB) besteld via hun website. Na het toestel anderhalf jaar fijn te hebben gebruikt, is hij na een software update onbruikbaar geworden; hij doet niets meer.
Na contact te hebben gehad met zowel de KPN helpdesk als die van Apple werd geconstateerd dat dit een software probleem is, wat volgens de medewerkster van de KPN winkel een garantie kwestie is.
Ik heb het toestel op laten sturen naar het reparatiecentrum van KPN, waar ze de diagnose hebben gesteld dat het een softwarefout is, maar hij niet wordt gerepareerd binnen de garantie omdat ik geen aankoopbewijs kan overleggen waar het serienummer van het toestel op staat.
Kan ik KPN verplichten mij uit hun verkoophistorie (ik ben al ruim 8 jaar klant) een bewijs te laten verstrekken inclusief serienummer, aan de hand waarvan mijn toestel binnen de garantie gerepareerd kan worden?

Ik zou graag willen dat mijn toestel kosteloos wordt gerepareerd binnen de garantie, ondanks het feit dat ik het daadwerkelijke garantiebewijs niet meer kan overleggen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat KPN uit haar database de informatie kan halen die door het reparatiecentrum gevraagd wordt om te bewijzen dat mijn toestel nog binnen de garantie van KPN valt en kosteloos gerepareerd gaat worden.

KPN
    Geachte heer Van Beuzekom,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    RvanBeuzekom
    Goedemiddag, Zou u nogmaals telefonisch contact met mij op kunnen nemen? U had aangegeven mij vandaag terug te bellen. Met vriendelijke groet, Rick van Beuzekom
    KPN
    Geachte heer Van Beuzekom, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?