Opgelost door KPN: Telefoonabonnement aanbieden met onjuiste informatie.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 270185
Gebruiker
vaatwasser
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 17-04-2017 bij mobiel.nl een telefoon (ter waarde van € 196), samen met een KPN abonnement besteld voor € 17,50 per maand. Op het aanvraagformulier stond niet vermeld dat dit bedrag alleen bestemd was voor klanten van KPN die tenminste 2 producten bij KPN hebben afgenomen. Ik heb zelfs het vakje aangekruist van GEEN KPN-klant. Tevens heb ik het vakje van aanvullende bundels NIET aangekruist.
Toevallig was ik wel klant van KPN met een alles-in-1-pakket.
Omdat ik nu het alles-in-1-pakket heb opgezegd moet ik ineens € 22,50 abonnementskosten per maand betalen. Hierop met de klantenservice van KPN gebeld. Men deelde mij mede dat ik geen € 5,-- korting meer kreeg op dit telefoonabonnement. Ik moest mij maar wenden tot mobiel.nl, want men had mij onjuiste informatie verstrekt.
Mobiel.nl deelde mij vervolgens mede dat KPN correct handelde, omdat er daadwerkelijk minimaal twee aansluitingen moeten zijn, want anders kreeg de klant geen korting.
Ik vind dit misleiding. Ik kan mij daarom niet aan de indruk onttrekken dat KPN op deze wijze klanten wil vasthouden door hen zogenaamde korting te geven en nadien weer aftrekken als je bij KPN weggaat.

De oplossing

Voor de resterende contractduur € 17,50 abonnementskosten betalen.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hebels,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vaatwasser
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen