Klacht KPN: telefoonfacturen worden niet of onvoldoende gespecificeerd verzonden

E. van der Feltz

Eerdere klacht (zie mijn e-mail dd. 28 januari 2014 aan [emailadres niet toegestaan] en consumentenbond) op 28 februari in het periodieke overleg met KPN ingebracht.
Geen reactie van KPN ontvangen.
Begin maart werden facturen verstuurd als "factuur zakelijk bellen". De in bijlage bij de e-mail gevoegde factuur geeft onder het hoofd "gesprekken" geen specificatie meer van het totaal aantal gesprekken en de totale tijdsduur per categorie ( binnen regio, buiten regio enz.) Wel was er een uitgebreide specificatie van alle telefoongesprekken.
Sindsdien probeer ik via de KPN klantenservice te regelen, dat ik niet onder "zakelijk bellen" val en mijn facturen graag per e-mail ontvang in de vorm, zoals gepresenteerd op "mijn kpn/mijn rekening" dus met de gesprekkenspecificatie zoals daar zichtbaar.Klikt men dan op "downloaden of afdrukken" dan wordt de versie gepresenteerd als in bijlage bij de e-mail.
Nu e-mail ontvangen "Uw factuur voor Zakelijk Bellen staat voor u klaar binnen mijn KPN".

Niets meer en niets minder dan de gewone service die tot medio 2012 gegeven werd, dus per e-mail de factuur zoals zichtbaar op Mijn Kpn/ mijn rekening met onder het hoofd "gesprekken" de totalen van het aantal gesprekken en de totale tijdsduur per categorie ( binnen regio, buiten regio enz.) en derhalve zonder de uitgebreide gesprekkenspecificatie.

KPN
    Geachte heer Van der Feltz,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    eerste reactie KPN is inmiddels 5 dagen geleden met de mededeling, dat "'binnenkort" contact wordt opgenomen.
    Dit is dus een rekbaar begrip
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Tot nu toe is er nog steeds niet contact opgenomen met mij, dus ik vraag me af waar dar "weer" op slaat.
    Wie is "mijn behandelaar" en hoe kan ik die bereiken?
    Met dit soort standaard frasen kan KPN Klantenreacties CMT eindeloos doorgaan zonder ter zake te komen.
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Dit is de zoveelste keer dat toegezegd wordt om "binnenkort weer" contact met mij op te nemen, hetgeen tot nu toe nog steeds niet gebeurd is, noch per e-mail noch per telefoon ( altijd bereikbaar via een boodschap op het antwoord apparaat. En wie is dan wel "uw behandelaar" met wie ik contact zou kunnen opnemen en hoe anders dan via deze methode?
    Ik krijg zo langzamerhand het onaangename gevoel dat ik "aan het lijntje" gehouden wordt met dit standaard antwoord.
    Ben tot 12 juni nog bereikbaar.
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz, Het is helaas niet meer mogelijk via de mail direct gespecificeerde facturen te ontvangen. Wel kunt u via "Mijn KPN" alsnog de specificatie van de nota opvragen. Ook bestaat er nog de mogelijkheid de nota op papier te ontvangen.
    Dit is u al eerder medegedeeld.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Weer een onbevredigende reactie. De door mij gewenste configuratie staat exact in " Mijn KPN" , maar als ik dan op downloaden klik wordt de door mij NIET gewenste configuratie geproduceerd. Het moet een kleine moeite zijn om een en ander in de software aan te passen. Door de reacties van KPN Klantenservice in deze hele klachtenprocedure word ik weer gesterkt in mijn mening dat de service en dienstverlening van KPN aan haar ( particuliere klanten zeer ernstig tekort schiet. Graag tel. contact
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com. Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Zie mijn reactie dd. 5 juni; Stel voor, dat U nu eens ophoudt met dit kiekeboe spel. Graag tel. contact 030 6918062 . Bij geen gehoor graag boodschap inspreken op antwoordapparaat met Uw naam en tel. nr.
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz, De behandelaar van deze reactie heeft u voicemail ingesproken om een afspraak met u in te plannen voor een monteur. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com. Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Na een mislukte voicemail van Erik Biemans op 25 juli eindelijk een duidelijke en complete voicemail van Mark van Booren op 28 juli, zodat ik hem op 29 juli kon terugbellen.. Goed gesprek, waarin ik de gelegenheid kreeg mijn klacht goed en uitvoerig toe te lichten. Laatst ontvangen e-mail factuur op zijn verzoek aan hem doorgezonden en een oude e-mail factuur uit 2012 ter illustratie hoe het weer zou moeten.. Van Booren gaat hiermee aan het werk en ik hoop spoedig wat van hem te horen.
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz, De heer Van Booren heeft uw reactie nog in onderzoek.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Inderdaad op 5 aug een uitgebreide reactie per e-mail ontvangen.
    Helaas heb ik weer moeten constateren, dat zijn reactie irrelevant was en dat heb ik hem ook op 5 aug per e-mail laten weten, waarin ik nogmaals heb uitgelegd waar het allemaal om gaat. Na het plezierige contact op 29 juli een teleurstellende reactie.
    Inmiddels zijn we alweer een week verder zonder reactie op mijn mail van 5 aug.
    KPN
    Geachte heer Van der Feltz,KPN heeft een nieuwe manier van verzenden van facturen en de bijbehorende specifactie. Via deze facturen en specificaties, is alles zichtbaar voor de klant.
    Het is helaas niet mogelijk aan uw persoonlijke wens te voldoen.
    Uw reactie heeft betrekking op het gevoerde beleid van KPN, dit is u inmiddels duidelijk gemaakt.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    E. van der Feltz
    Ik accepteer Uw voorstel tot afhandeling niet.
    Na advies van de afd. advies van de consumentenbond heb ik contact opgenomen met de "Consuwijzer.nl", die mijn visie zal melden aan de Autoriteit Consument en Markt.
    Verder overweeg ik een klacht in te dienen bij de geschillencommissie op grond van 1. eindeloos getraineer , 2. misleidende antwoorden, 3. onwilligheid om een kennelijke fout te herstellen onder het ongeloofwaardige mom van "nieuw beleid"

E. van der Feltz

Ook een klacht indienen over KPN?