Opgelost door KPN: Telefoonrekening onjuist

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 185862
Gebruiker
Kllly
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht laat ik u weten niet akkoord te gaan met de door u aan mij opgelegde factuur voor de maand augustus. Deze bedraagt € 97,50, ten opzichte van mijn reguliere abonnementskosten die € 59,00 zijn. Het verschil á € 38,50 blijkt bij navraag aan een van uw medewerkers voort te komen uit vermeend datagebruik in het buitenland op 31 augustus. Ik ontken dit te hebben gedaan.

In de periode 31 augustus tot en met 7 september ben ik met mijn partner naar Turkije op vakantie geweest. Uiteraard heb ik op mijn telefoon al vóór onze vliegreis mijn data roaming uitgezet. Ik heb dit enkel ingeschakeld op 7 september, vlak voor ons vertrek terug. Dit, omdat ik toen even contact móest maken met Nederland. Daarnaast heb ik vanuit Turkije één kort telefoongesprek gevoerd.

Tijdens ons verblijf konden wij in het hotel gebruik maken van WiFi. Er was dus, los van dat dit überhaupt niet kon, geen reden tot roaming via mijn mobiele abonnement.

Gewenste oplossing

Ik verzoek u de rekening van augustus te herzien. Hiertoe zal ik u in voorbereiding hierop al wel mijn reguliere abonnementsgelden á € 59,00 overmaken.

In mijn verbruiksoverzicht van september, deze heb ik direct na ontvangst van de augustus-rekening gecheckt, heb ik gezien dat hierop een dataverbruik á € 64,99 buiten de bundel wordt vermeld. Navraag leert dat dit verbruik vermeent heeft plaatsgevonden op 1 september. Ook hiervoor geldt dat ik stel dat dit niet klopt en u dus verzoek dit te herzien.

Ik vertrouw erop dat u met mijn zienswijze instemt en dat u zowel de reeds verzonden rekening als de huidige verbruiksstatus voor september herziet. Uitgaande van de juiste afloop, kijk ik met een goed gevoel uit naar mijn toekomst als klant van KPN.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Van de Luijtgaarden,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Kllly
    Datum
    Beste KPN,

    U hebt mij inderdaad eenmaal proberen te bellen. Helaas kwam dat telefoontje ongelegen, waarop uw medewerker aangaf later die dag nogmaals te bellen. Ongelukkig genoeg wacht ik daarop nog steeds.
    Ik hoop van u te horen!


    Vriendelijke groet,

    Kllly
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Van de Luijtgaarden,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  4. Auteur
    Kllly
    Datum
    Netjes en tijdig afgehandeld. Miste wel een bevestiging van de afspraken in de mail of per post, dat was fijner geweest. Moest nu afwachten tot de factuur van september om te zien of mondelinge beloftes werden nagekomen: ja dus!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen