Opgelost door KPN: Torenhoge belkosten na diefstal telefoon buitenland

ThomasB

In April is in Barcelona mijn telefoon gestolen. Behalve dat de dief er vandoor is gegaan met mijn telefoon kwam ik erachter dat er voor ca. € 4300 aan belkosten zijn gemaakt. Dit terwijl de telefoon een pincode had.

Ik heb na de diefstal meteen de volgende dag aangifte gedaan en heb dus overtuigend bewijs dat ik niet degene ben dat ik de kosten heb gemaakt. Vanaf het moment van diefstal zat ik zonder telefoon/internet. Ik heb daarna contact gehad met KPN om mijn telefoon te laten blokkeren . Later nog een keer gebeld of er écht geen misbruik gemaakt is, KPN geeft weer aan dat er geen hoge kosten gemaakt zijn. Tot ineens € 4322,75 afgeschreven werd..

Terwijl KPN nu van mening is dat ik het factuurbedrag t.w.v. € 4322,75 volledig zelf moet gaan voldoen ben ik van mening dat ik niet verantwoordelijk ben voor de kosten die ik niet zelf gemaakt heb, omdat ik gelijk aangifte van diefstal heb gedaan. Ik zou dan ook niet degene moeten zijn die op moet draaien voor deze kosten.

Graag zou ik zien dat KPN een fraudeonderzoek uitgevoerd en deze kosten op zich neemt aangezien ik niet degene bent die deze kosten heeft gemaakt. Tevens had KPN mij moeten beschermen en had dit nooit zo ver op moeten kunnen lopen.

KPN
    Geachte heer Brouwer,

KPN Klantenreacties CM
    ThomasB
    Ik heb nog steeds geen reactie gehad en het is inmiddels alweer een week geleden ? Ik hoop dat dit snel afgehandeld kan worden maar er wordt niks mee gedaan ? Ik hoor graag van jullie
    KPN
    Geachte heer Brouwer,

KPN Klantenreacties CMT
    Goed afgehandeld

Ook een klacht indienen over KPN?