Opgelost door KPN: Torenhoge belkosten na diefstal telefoon buitenland

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 168793
Gebruiker
ThomasB
Datum
4 reacties

Details

Klacht

In April is in Barcelona mijn telefoon gestolen. Behalve dat de dief er vandoor is gegaan met mijn telefoon kwam ik erachter dat er voor ca. € 4300 aan belkosten zijn gemaakt. Dit terwijl de telefoon een pincode had.

Ik heb na de diefstal meteen de volgende dag aangifte gedaan en heb dus overtuigend bewijs dat ik niet degene ben dat ik de kosten heb gemaakt. Vanaf het moment van diefstal zat ik zonder telefoon/internet. Ik heb daarna contact gehad met KPN om mijn telefoon te laten blokkeren . Later nog een keer gebeld of er écht geen misbruik gemaakt is, KPN geeft weer aan dat er geen hoge kosten gemaakt zijn. Tot ineens € 4322,75 afgeschreven werd..

Terwijl KPN nu van mening is dat ik het factuurbedrag t.w.v. € 4322,75 volledig zelf moet gaan voldoen ben ik van mening dat ik niet verantwoordelijk ben voor de kosten die ik niet zelf gemaakt heb, omdat ik gelijk aangifte van diefstal heb gedaan. Ik zou dan ook niet degene moeten zijn die op moet draaien voor deze kosten.

Gewenste oplossing

Graag zou ik zien dat KPN een fraudeonderzoek uitgevoerd en deze kosten op zich neemt aangezien ik niet degene bent die deze kosten heeft gemaakt. Tevens had KPN mij moeten beschermen en had dit nooit zo ver op moeten kunnen lopen.

Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Brouwer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CM
  2. Auteur
    ThomasB
    Datum
    Ik heb nog steeds geen reactie gehad en het is inmiddels alweer een week geleden ? Ik hoop dat dit snel afgehandeld kan worden maar er wordt niks mee gedaan ? Ik hoor graag van jullie
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Brouwer,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    ThomasB
    Datum
    Goed afgehandeld

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen